Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1565029
ja, jag har bytt på ett flertal utan att göra något, de rullar på utan problem.
av Xanthopteryx
#1565040
Det kan bli problem med att man sakta saboterar det nya batteriet om bilen tror att det är ett gammalt batteri. Därav att man skall byta.
Jag har dator som sägs klara det (tänkt byta själv nu under mellandagarna) så den biten kan jag hjälpa dig med om avståndet är rimligt för dig.
av OneYet
#1566371
Volvo i Jönköping ville ha 500:- för jobbet och en inprogrammering av det nya batteriet. Lätt värt tyckte jag som slapp meka i minusgrader. Att jag sedan var "tvungen" att köpa ett OEM batteri var det nog också värt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1566383
Är väl en "BMS" reset, den gör man väl själv om man så önskar genom att ta lös bms-kabeln i 10 sekunder?
Jag köper volvos batteri men byter själv, tar 15 min och det tar längre tid för mig att jobba igen 500kr men så tycker jag det är kul med ;-) ;-)
Användarvisningsbild
av Derank
#1566408
Bara att byta det kommer att funka till 99,99%, jag har bytt på en drös utan bekymmer
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1566417
@Derank, Har med bytt utan att nolla för den mäter väl snart ändå? Sist provade jag att nolla med "disen" för att
Dålig värme i kupén

Kolla på blocket efter delar till Volvo 240.[…]

Testa och mät vid låset när du l&a[…]

Bromsbyte

Satta på belägg bak från Vparts i[…]

Jädrar! Hur man än vänder sig har m[…]