Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1403294
Hej!

Har ägt min Volvo V90 2017 och är helnöjd än så länge!
Enda nackdelen för mig som är otroligt ljudfixerad och stör mig på det minsta missljud/oljud som kan tänkas låta.
Under senare tid har det kommit ett ljud som kommer ifrån bagageutrymmet, och jag vet verkligen inte vad det kan vara. Har en liten aning om att det kan komma ifrån höger sidopanel i bagageutrymmet.

Jag har testat att plocka ut lite inredning och kört utan ett tag, blev inte bättre.
Jag har testat att plocka bort småpaneler och kört utan också, blev inte heller bättre.
Har till och med tagit bort svarta skynket man drar över så man inte kan se ner i utrymmet, samt tagit bort nätet som går från sätet till taket. Dessa åtgärder gjorde inte heller någon skillnad.

Det som får mig att tro att det kommer ifrån höger sidopanel är att när man knackar lätt med handen på den panelen jämförelse med vänster så låter det annorlunda. Det låter likt som när man kör men ändå inte på ett sätt. Kan tillägga att det uppstår vid vägbulor och ojämn vägbana.

Är det någon som kan tänkas veta vad det är? Samt om hur man exempelvis går tillväga för att ta bort större delen av sidopanelen?
#1566791
Är du säker att det är höger sida?
Har du åkt på samtliga fyra platser i bilen och försökt lyssna? Ljud kan bete sig bedrägligt och låta som de kommer från ett ställe de egentligen inte kommer ifrån.

Hej, Jag är inte så insatt i hur st&ou[…]

Stort tack för dina inlägg Cotag. 👍🏻 En […]

Elpriset

@lennarte Det är i smartmätaren du[…]

Har säkert glömt nått men som sag[…]