Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1138457
Tyvärr är det så.
Det är inte annat än fel på den. Volvo har den mer än jag själv har den, jag kör runt i en XC60 eller något liknande.

Navigation hänger sig.
VOC funkar inte.
Värmaren startar inte utan indikerar låg batterispänning.
Sportifyappen är ett skämt.
Det har regnat in i den från backspegeln (verkar vara löst).

Bilens mjukvaror är långt ifrån färdigutvecklad och bilen borde inte säljas till slutkund överhuvudtaget.

Är det fler som upplever sin nya Volvo på samma sätt?
#1138474
Om du haft så mycket fel som det låter och återkommande likadana fel kan du alltid hänvisa till konsumentköplagen och kräva en ny bil.. Efter 3 likadana fel/tre försök att åtgärda felen har man rätt att få varan utbytt.
Notera ner allt och ta en diskussion med den försäljningsansvarige där du köpt bilen.
#1138477
mikolsson skrev:Tyvärr är det så.
Det är inte annat än fel på den. Volvo har den mer än jag själv har den, jag kör runt i en XC60 eller något liknande.

Navigation hänger sig.
VOC funkar inte.
Värmaren startar inte utan indikerar låg batterispänning.
Sportifyappen är ett skämt.
Det har regnat in i den från backspegeln (verkar vara löst).

Bilens mjukvaror är långt ifrån färdigutvecklad och bilen borde inte säljas till slutkund överhuvudtaget.

Är det fler som upplever sin nya Volvo på samma sätt?

-Om du stänger av bilens modem och använder mobilens Spotify så slipper du mängder med problem.
-Installera om VOC-appen och gör om aktiveringen i bilen.
-Låg batterispänning kan bero på defekt batteri, verkar som T8:orna är speciellt drabbade. Du kan alltid fjärrstarta motorn, ja så tillvida att VOC fungerar!
-Att panoramataket läcker är ett välkänt problem och det finns en teknisk journal för detta.

"Försökskaninperioden" har Volvo kompenserat mig med trevligt bemötande, fri bil och fria uppdateringar med nya funktioner. Min XC90 har gått från problembil till en av världens bästa bilar!
#1138490
Tack för ditt svar.

Jag skulle kunna använda min Spotifyapp i min mobil men det ger ett avsevärt mycket sämre ljud och jag köpte B&W system till min nya bil eftersom att jag är lite av en ljudnörd. Hade Volvo inte haft funktionen med appen integrerad i bilens ljudsystem så hade det blivit något annat än en Volvo.

Jag har en D5 så det är inte bara T8:orna som har problem med värmaren.

Jag håller med dig att dom är mycket trevliga och att jag får låna en bil. Men jag vill inte låna en bil, detta är mitt arbetsredskap och jag vill inte flytta runt mellan hyrbilar hela tiden.

Jag är fortfarande försökskanin och efter att ha kört Audi Q7 innan så kan man säga att Volvo har en lång väg innan man är en riktig premiumbil.
#1138506
mikolsson skrev:Tack för ditt svar.

Jag skulle kunna använda min Spotifyapp i min mobil men det ger ett avsevärt mycket sämre ljud och jag köpte B&W system till min nya bil eftersom att jag är lite av en ljudnörd. Hade Volvo inte haft funktionen med appen integrerad i bilens ljudsystem så hade det blivit något annat än en Volvo.

Jag har en D5 så det är inte bara T8:orna som har problem med värmaren.

Jag håller med dig att dom är mycket trevliga och att jag får låna en bil. Men jag vill inte låna en bil, detta är mitt arbetsredskap och jag vill inte flytta runt mellan hyrbilar hela tiden.

Jag är fortfarande försökskanin och efter att ha kört Audi Q7 innan så kan man säga att Volvo har en lång väg innan man är en riktig premiumbil.
Om du ansluter mobilen via USB så får du inte sämre ljud med Spotify-appen i mobilen.
#1138511
Så är det kanske, men det spelar ingen roll. Jag har köpt en fullspecad bil och jag ska inte behöva koppla telefonen med USB år 2017.
Jag hoppar in och ut i bilen hela dagarna och sitta och koppla in telefonen för att bilen ska fungera känns inte som ett alternativ. Det sa ingenpå Volvo att jag skulle behöva när jag köpte den!
#1138514
mikolsson skrev:Tack för ditt svar.

Jag skulle kunna använda min Spotifyapp i min mobil men det ger ett avsevärt mycket sämre ljud och jag köpte B&W system till min nya bil eftersom att jag är lite av en ljudnörd. Hade Volvo inte haft funktionen med appen integrerad i bilens ljudsystem så hade det blivit något annat än en Volvo.

Jag har en D5 så det är inte bara T8:orna som har problem med värmaren.

Jag håller med dig att dom är mycket trevliga och att jag får låna en bil. Men jag vill inte låna en bil, detta är mitt arbetsredskap och jag vill inte flytta runt mellan hyrbilar hela tiden.

Jag är fortfarande försökskanin och efter att ha kört Audi Q7 innan så kan man säga att Volvo har en lång väg innan man är en riktig premiumbil.
Trist att du upplever det så. Dock instämmer jag inte i ditt påstående om att "...Volvo har en lång väg innan man är en riktig premiumbil".
Vad är en premiumbil? Är det att de aldrig krånglar? Är det att man som kund får bra service och hjälp om/när det krånglar?

I så fall är inte Audi heller premium... Kört A6 2013 tidigare (ny) som klimatanläggningen krånglade på hela tiden, xenonstrålkastare så usla att helljuset var marginellt bättre än halvljuset på de flesta andra bilar, förarstol som började knarra efter 200 mil... På det sedan uselt bemötande och dryg attityd från verkstan. Och tror du att jag fick lånebil en enda gång? Kändes ju väldigt "premium"...

Det finns helt klart problem med helt nyutvecklade 90-serien och det viktigaste är att Volvo tar det på allvar och hjälper kunderna. Efter vad jag förstått så är servicen bra i de fall bilar krånglat. Vad mer kan man begära?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1138570
Gorban skrev:
mikolsson skrev:Tack för ditt svar.

Jag skulle kunna använda min Spotifyapp i min mobil men det ger ett avsevärt mycket sämre ljud och jag köpte B&W system till min nya bil eftersom att jag är lite av en ljudnörd. Hade Volvo inte haft funktionen med appen integrerad i bilens ljudsystem så hade det blivit något annat än en Volvo.

Jag har en D5 så det är inte bara T8:orna som har problem med värmaren.

Jag håller med dig att dom är mycket trevliga och att jag får låna en bil. Men jag vill inte låna en bil, detta är mitt arbetsredskap och jag vill inte flytta runt mellan hyrbilar hela tiden.

Jag är fortfarande försökskanin och efter att ha kört Audi Q7 innan så kan man säga att Volvo har en lång väg innan man är en riktig premiumbil.
Om du ansluter mobilen via USB så får du inte sämre ljud med Spotify-appen i mobilen.

Gorban, jag har en Iphone 6 som jag inte lyckas koppla till bilen via USB. Har du några tips?
#1138595
Jag har en T8 och jag har endast haft problem med skeva bromsskivor efter 500mil. passagerasidans övre klädsel är bytt och även barnstolen i mitten och och det här med VOC att värmaren inte startas pga. Låg batterispänning.

Har med haft Audi Q7 en 2011 som inte gjorde annat än strulade det sista åren jag hade den la ut över 35.000kr på ett år i rep. Jag är nöjd med T8 så länge de åtgärdar felen gratis. Man får ju faktiskt räkna med lite justeringar när man köper en helt nyutvecklad bil och är det mest mjukvara så är det ju något som fixas ganska snabbt. Det har varit min inställning innan jag köpte den att barnsjukdomar kommer att komma som ett brev på posten.

Det jag tycker är konstigt med att VOC inte kan starta fjärrvärmen är att jag har den på laddning och den säger ändå att spänningen är för låg. Men det kanske inte gå på det batteriet utan 12v batteriet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1138604
maranander skrev:
Gorban skrev:
mikolsson skrev:Tack för ditt svar.

Jag skulle kunna använda min Spotifyapp i min mobil men det ger ett avsevärt mycket sämre ljud och jag köpte B&W system till min nya bil eftersom att jag är lite av en ljudnörd. Hade Volvo inte haft funktionen med appen integrerad i bilens ljudsystem så hade det blivit något annat än en Volvo.

Jag har en D5 så det är inte bara T8:orna som har problem med värmaren.

Jag håller med dig att dom är mycket trevliga och att jag får låna en bil. Men jag vill inte låna en bil, detta är mitt arbetsredskap och jag vill inte flytta runt mellan hyrbilar hela tiden.

Jag är fortfarande försökskanin och efter att ha kört Audi Q7 innan så kan man säga att Volvo har en lång väg innan man är en riktig premiumbil.
Om du ansluter mobilen via USB så får du inte sämre ljud med Spotify-appen i mobilen.

Gorban, jag har en Iphone 6 som jag inte lyckas koppla till bilen via USB. Har du några tips?
Jag kan tipsa om att ha en ny apple originalkabel och att pilla rent laddkontakten i telefonen. Vanligaste felen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Fläkthelvete

Ja det är normalt för att hålla ba[…]

Lågt däcktryck

Nu har jag fått bytt samma givare i onsdags […]

Har haft exakt samma problem i min xc60 T8. Skall[…]

Hej, Vi har konstaterat att generatorn är d&[…]