Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ardal
#1564835
Hej!

Varje gång jag ska stänga dörrarna på min V90 måste jag göra det med kraft, annars så stängs de inte helt. Det är inte så att dörren är öppen, den är stängd men inte helt om ni förstår vad jag menar. På en vanlig bil skulle det jämföras med att man stänger dörren med för lite kraft, så att dörren är stängd men inte hela vägen och att det i displayen visar att dörren fortfarande är öppen. Man måste då öppna och stänga hårt för att det ska vara helt stängt. Vad kan detta bero på, och vad är potentiell fix?
#1564893
Volvo generellt måste man ju ha lite mer kraft för att stänga än många andra bilar är min erfarenhet.
Hitta andra V90 att jämföra med är ju egentligen bara att åka till någon bilhall som säljer begagnade Volvo tänker jag?
Användarvisningsbild
av bem
#1564903
Ardal,
Jag tror jag vet hur du menar. Har V90 (MY22) själv sen 28 månader.
Ibland jag får ”stänga om” en dörr. Man får ta i aningens mer än andra Volvo jag haft tidigare.
Jag har vant mig numera, för det mesta blir dörren stängd så den är jäms med karossen men emellanåt går den inte helt igen. Då får jag ta i lite mer.
Jag tror detta är normalt och nåt man får leva med.
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
#1564951
Har inga sådana problem så det är inte så generellt på V90. Åk och jämför med andra bilar som föreslagits tidigare, är upplevelsen att din bil har trögare dörrar än andra får du sedan undersöka orsaken.
#1566372
Jag fick olja stopparmen (eller vad det nu heter) på förardörren i somras. Då blev det en klar förbättring. Fast resten av dörrarna har ju varit lätta att stänga/öppna hela tiden.
Bensinpriser v2

https://www.dn.se/sverige/nya-eu-regler-kan-ge-pri[…]

Gasspjäll mm.

Var sitter gasspjället resp. luftmassemä[…]

Mer diverse 7/940

Diverse grejer till 7/940, både sprillans ny[…]

Verkar lite si och så med passformen ibland […]