- tor 07 mar 2024, 06:45
#1572423
Och vad jag vet fanns ingen kallstart ventil på tidiga LH2.4. EGR kom först på B230FD motorn på 940 1994 tillsammans med PulsAir så det ska du inte ha på din motor
Flottbomb skrev:Men asså, jag vet inte om jag är trög. Men den här bilen har varken EGR eller Kallstartsventil?Nää, det är du säkert inte, men kanske lite okunnig om detta. Ta först reda på om vad det är för motor i bilen. Detta är en gammal bil, det kan vara bytt motor under åren. Som jag skrev tidigare fanns både LH2.2 och LH2.4 under 1988. Tidiga 89-or kan ha registrerat som årsmodell -88, oftast är dom dock som årsmodell -88B
Och vad jag vet fanns ingen kallstart ventil på tidiga LH2.4. EGR kom först på B230FD motorn på 940 1994 tillsammans med PulsAir så det ska du inte ha på din motor
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V