Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1545888
Gamla fina bilar nya spännande utmaningar
Mitt urtrampnings lager visslar & tjuter Periodvis Men tystnar vid frikoppling

Mitt problem nu är att jag Pga av mitt Handikapp är beroende av bilen & har det även tufft Ekonomiskt
Så Hur länge kan man köra med Problemet innan jag måste ställa Bilen i Garaget tills det är löst

Skickat från min XQ-CC54 via Tapatalk

#1545894
Vad är det för bil???
Rent generellt, med motorn på tomgång så låter dåligt urtrampningslager när du "trampar ner" och är tyst när pedalen är uppe. När pedalen är uppe och bilen står still och det låter är det främre lager i växellådan som "arbetar". Sedan finns det varianter där emellan, t.ex om kopplingen är rätt justerad, olja i växellådan, stödlagret i vevaxel m.m.
#1545896
lennarte skrev:Vad är det för bil???
Rent generellt, med motorn på tomgång så låter dåligt urtrampningslager när du "trampar ner" och är tyst när pedalen är uppe. När pedalen är uppe och bilen står still och det låter är det främre lager i växellådan som "arbetar". Sedan finns det varianter där emellan, t.ex om kopplingen är rätt justerad, olja i växellådan, stödlagret i vevaxel m.m.
Sorry jag missa bilen
240 GL 88 B230F 5 vxl M47 låda

Skickat från min XQ-CC54 via Tapatalk

#1545897
Kopplingen har rullat 2500 mil svänghjuls lagret byt samtidigt olja i lådan Byt 5 år sedan i bakaxeln Byt samtidigt rullat 2300 mil
Med tanke på den låga matrial kostnaden så skulle det vara rutin för olika lager byten i samband med Koppling byte
Svänghjuls lagret bytes samtidigt Men jag kände inte till att lagret sitter Oåtkomligt utan att ta ner VXL lådan

Skickat från min XQ-CC54 via Tapatalk


Stendöd volvo 460

:party:

Det är en W5W och du behöver bara ta bor[…]

Vilket trådlyft! Jag har exakt samma fenome[…]

Fick turbogrillen i dag, så har moddat den l[…]