Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mattias_F
#577387
Fungerar uselt med iOS5, ljudet försvinner i Ipodläge från Iphone efter 45sekunder.
av Robertson
#577392
Det verkar svårt för Apple/Volvo/Spotify att få till det där. Med det jag känner till om hur hårdvara/mjukvara fungerar så är det ingen raketforskning det handlar om...
Användarvisningsbild
av Friman
#577492
Robertson skrev:Jag provade med att koppla telefonen via blåtand och spela musik över Spotify, står fortfarande Streaming i bilens skärm...
Min gissning är att information om artist m.m bara dyker upp då du spelar upp lokala låtar som har mp3-taggar kopplade till sig.

/Ove
Användarvisningsbild
av Mattias_F
#577523
Mjukisdjur skrev:menar kabel för musik och bt för telefon funktionerna...
Den håller sig på "dock" i 20sek - 1 min sedan switchar den till BT.
Stämmer, precis så här är det.
Workaround som sagt tidigare är att manuellt via telefonen välja "dock" istället för "my volvo" som audiomottagare vid iPodfunktion.
Undra om det går att få telefonen att komma ihåg inställningen med "dock" utan att behöva avaktivera bt?
av V70F
#577764
Friman skrev:
Robertson skrev:Jag provade med att koppla telefonen via blåtand och spela musik över Spotify, står fortfarande Streaming i bilens skärm...
Min gissning är att information om artist m.m bara dyker upp då du spelar upp lokala låtar som har mp3-taggar kopplade till sig.

/Ove
Grabben satt i baksätet och spelade låtar från youtube via BT och jag fick med titlar därifrån till displyen.
Har för övrigt uppdaterat till ios5 och fått den irriterade featuren att den växlar från kabel till BT efter en stund som flera beskrivit ovan.
Har en V60 2011 med high performance.
av Mossi
#578327
Har precis uppgraderat min Iphone till IOS5 5, fungerar perfekt i bilen en V60 2012. Ser info om musiken när jag streamar från musik i Iphone och Spotify fungerar också bra. Det enda minuset är att ljudnivån är lägre när jag kör så jag fick höja nivån i bilen för att få samma ljudnivå som förut. :lol: :lol:
av V70F
#578358
@ Mossi, vet du om att om du höjer ljudet i telefonen blir det högre via BT, men det kanske du visste redan.

F*n, det går inte att spela via USB kabeln om jag vill ha BT handsfree igång samtidigt, det går någon minut sen växlar telefonen källa till "my car", jag byter tillbaka till dockkontakt ett par gånger men tröttnar och får spela via BT istället men jag tycker ljudet är så mycket bättre via USB kabel att jag vill få det att fungera. undrar om det är Volvo eller Apple som behöver göra en ändring, hoppas att någon löser problemet för nu är det kass.
av Mossi
#578381
V70F, tack för tippset men det har jag redan gjort, fick höja volymen på sensus för att ha samma som förut.
av Volvokombis
#578735
Jag upplever följande problem när musik streamas från spotify via bluetooth med iPhone/IOS 5. Problemen uppkom efter att man "beordrats" av Apple att uppgradera till IOS 5.
-det uppträder "ljudhack" några gånger godtyckligt i låtarna (ej ofta, men hjärtskärande..)
-med tidigare version av IOS kunde jag lyssna på musik och samtidigt surfa eller skicka email utan att ljudkvalitet påverkades, nu så påverkas låten med hack t o m av att sms skickas, samtidigt som att ett längre email tystar musiken.

Har IOS5 påverkat streamingkapaciteten? Eller vad?

Någon som har en åtgärd på problemet? Någon som vet vad Volvo Cars gör?

/shaken and störd
av Psyko
#578870
Volvokombis skrev:Jag upplever följande problem när musik streamas från spotify via bluetooth med iPhone/IOS 5. Problemen uppkom efter att man "beordrats" av Apple att uppgradera till IOS 5.
-det uppträder "ljudhack" några gånger godtyckligt i låtarna (ej ofta, men hjärtskärande..)
-med tidigare version av IOS kunde jag lyssna på musik och samtidigt surfa eller skicka email utan att ljudkvalitet påverkades, nu så påverkas låten med hack t o m av att sms skickas, samtidigt som att ett längre email tystar musiken.

Har IOS5 påverkat streamingkapaciteten? Eller vad?

Någon som har en åtgärd på problemet? Någon som vet vad Volvo Cars gör?

/shaken and störd
I My 12 med sensus verkar IOS5 fungera bättre än tidigare men i tidigare modellår verkar den blivit sämre.
Eftersom IOS4 fungerade bra i både My 12 och tidigare är det ju Apple som gjort någon ändring.

Dom lär inte heller ringa till Volvocars o tala om vad dom gjort för att Volvo ska ha möjligheten att
ändra i sin mjukvara för att få en bättre funktion. Apple stödjer sina egna produkter och tar inte så hårt på att det inte fungerar någon annanstans
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Köpråd v90

Inte bara 3000 mil som överskridits, utan &au[…]

Tjena! Polaren har en S60 -01 som han ska slakta […]

Montering av prydnadslist

Min list mellan grillen och kofångaren var g[…]