Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#543207
Kave: bara så det inte blir något missförstånd - du har inte givit några som helst intressanta svar. Du har inte tillfört någon intressant fakta till mig. De "alla andra" som du hänvisar till är ett ganska begränsat urval - impossible is everything.

Situationen är att ett kundbehov har uppstått. Tillverkaren kan välja att göra någonting av det eller inte. Tillverkar som agerar på kundbehov tenderar att få mer nöjda kunder. Du som kund eller vad du nu är skriver bara om det orimliga/tokiga i kundbehovet. Det gör det du skriver ytterst ointressant - företag vill bli bättre. Du verkar inte ha det på toppen av agendan.
av Qualia
#543218
Om det är annan hårdvara som sitter i my12,Då är det bara leva med det vi har på my 11. Är det mjukvara.. Då är det ju upp till tillverkare.. Surt för oss isofall..

Nu har jag pratat med volvos kundsuport, inga planer För My 11 .. Tråkigt men det verkar vara sant tyvärr..
#543421
Det är säkert både hårdvara och själva kanalen (sms vs gprs) som skiljer VOC my11-my12. Ev skulle volvo tänkt till lite granna innan man släpper en smsbaserad app för endast ett år i bruk på en helt ny bil som ska ta världen med storm...ehhh?

Däremot den lille appen på min iphone....ikonen, grafiken/interface i den....kan uppdateras oavsett hårdvara.
av Enevald
#548207
Jag har en xc60 2011 uttgage april i år. Har VOC ansluten. Precis som ni säger i detta forum fungerar inte den nya appen på denna årsmodell, och Volvo vill tydligen inte det heller. Men detta borde var enkelt för Volvo om de ville, för kan Volvo i Göteborg komma åt de mesta ( de kan se var den står, låsa och låsa upp, se om något föster är nere etc etc) i min bil (via internet, sms, gps ellr va de nu kan vara) på sina datorer borde de vara enkelt att fixa så jag också skulle kunna det - åtminstone via datorn.
Användarvisningsbild
av Gnagarn
#548231
kave skrev:Enevald: inga problem, du får börja hos Volvos callcenter bara.
:)
#548448
Men i den digitala världen (läs: apparna vi pratar om här) handlar allt om att vara framåtkompatibel. Om bilbranschen börjar erbjuda digitala tjänster, får de anpassa sig till de kundförväntningar som finns på digitala tjänster...som skapats av företag som Microsoft, Apple etc de senaste 10 åren. Och för att vara övertydlig för en en del trögbollar på detta forum: om iphone 5 lanseras med en bättre kamera än iphone 4, vilket är mycket sannolikt så är det inte en jämförbar egenskap. Det är en hårdvara. MY11 app probelemet är som om du har skrivit ett dokument i WORD från 200X och du inte kan öppna upp det i WORD 200Y.

På mjukvara finns andra förväntningar.

I övrigt är jag nöjd med hur situationen lösts för mig. Dock är nöjd med mitt köp inte samma sak som märkeslojal, vilket borde vara Volvos mål.
Bakfjädrar.

Det där hade inte jag stressat upp mig ö[…]

Odb/felkådsläsare...

iCarsoft CR Max skall det stå...

Jag kollade lyktorna bak och de såg bra ut a[…]

D4 balansaxlar

Bra fråga, säkert någon hä[…]