Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har problem med att det knastrar/hackar när man pratar i den inbyggda handsfree'n på min Volvo S60N-2011.
Detta problem kom upp sedan jag bytt mobil från en Motorola Edge 5G Dual sim från 2022 till en Motorola Moto G84 5G Dual sim från 2024. Ljudet fungerade klockrent med Edge-telefonen, men strulade från start med Moto G84:an. Jag har dock haft detta ljud-problem med en Sony Xperia 10 II Dual tidigare.
Spotify-ljudet via Bluetooth fungerar klockrent, men det är när man pratar i handsfree som det knastrar. Även för den man pratar med hackar ljudet.
Har googlat en del och sett att det kan vara mikrofonerna i telefonen och i bilen som används samtidigt, så jag har provat att stänga av vardera, men detta hjälpte tyvärr inte.
Däremot läste jag att vissa enbart har problem ifall telefonen är placerad nära displayen framme vid instrumentpanelen, så jag provade att ha telefonen i baksätet. Det blev något bättre, men sen la jag ut telefonen utanför bilen under framtröskeln, (Jag stod parkerad.) och då jäklar är ljudet felfritt. (Men det blir ju svårt att ha den där ifall man ska åka nånstans.)
Det är alltså något i telefonen som stör handsfree'n, men vad i hela friden kan det vara ifall det inte är mikrofonerna som spökar?

Tack på förhand!

mvh
Clas

Hej! Jag renoverade nyss drivknutarna på mi[…]

Misständning v70 -98

Du kan ju dra runt vevaxeln för hand och k&au[…]

Är det någon som vet hur noga det ä[…]

Nja, det låter som om dom planerar att bygga[…]