Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
#581458
Vilken skala är det på mercan?
Användarvisningsbild
av crumpets
#581982
Alla skalor är ju 1:x så det känns ju rätt troligt.
Användarvisningsbild
av Camel
#582080
Att mercan är i skala 1:nånting är inte bara troligt som "crumpets" uttrycker det utan rent av sannolikt... :wink:
Själv tycker jag modellbilar i skala 1:87 är intressanta då de passar till modelljärnväg i skala H0. Mina egna modellbilar är nedpackade på annan ort men jag ska fota dem vid något tillfälle. Det finns modellbilar i denna skala på marknaden med fungerande belysning och t.o.m. självgående med motor (dock mest lastbilar pga utrymmeskrav för batterier). Flera fabrikat finns, t.ex. Brekina som har Amazon, Duett och 140-serien i flera varianter. Fabrikat Herpa har P1800 och Lastbil FH-serien. Även Wiking har många intressanta modeller. Flera andra fabrikat finns.
av llesrof
#590351
Camel... leker du också med tåg? Jag har mitt nedplockat men jag byggde upp en slinga för att motionerade mina lok i veckan. Jag har dessvärre inga bilar till. De enda modellbilsrna jag har är några Burago och liknande. Jag tycker direkt illa om de flesta prydnadsföremål så de ligger i en låda. Skall se om jag kan fota av dem imorgon. De jag har är
Bugatti EB110
Mercedes 500 SL
Hummer H1
Ferrari F40
Lamborghini Countach
Tror det finns någon liten Ford Mustang också.
Användarvisningsbild
av Camel
#590620
llesrof skrev:Camel... leker du också med tåg?
Absolut! Både stora och små tåg är ett stort intresse som jag alltid haft sedan jag var liten. Eller är jag det fortfarande - barnasinnet är iaf kvar när det gäller tåg. :wink: Roligt att du också verkar leka med tåg. Finns du på något tågforum? Jag finns på stinsen med ytterst få inlägg.

Just nu är allt nedpackat. Grabben hade en egen modelljärnväg och "familjen" hade en större modelljärnväg som inte hann bli färdig. Båda är just nu nedmonterade och nedpackade pga omflyttning i huset. Men vi ska påbörja en ny anläggning nu i vinter är det tänkt.
llesrof skrev: Bugatti EB110
Mercedes 500 SL
Hummer H1
Ferrari F40
Lamborghini Countach
Tror det finns någon liten Ford Mustang också.
Din samling modellbilar lirar i en annan division av märken än modellbilarna vi har till modelljärnvägen. Vad är det för skala på dina bilar?
Användarvisningsbild
av Camel
#590628
Dieselsmurfe skrev:Inte illa :) Finns merbilder av mina modellbilar på http://www.nogg.se/linkzter under mappen modelbilar.
Blandad bilkonfekt, snyggt. :D T.o.m. några Volvosar kunde man skåda.
Användarvisningsbild
av Camel
#590629
Här är en länk med lite gott & blandat när det gäller modellbilar:
http://www.carmodel.net/
Generatorn lossnat

Ny här och kan typ inget om bilar generellt. […]

Tanklock

Min har skruvat lock. Ett lite mindre, svart utan […]

Skum ABS-sensor?

Jag köpte en ABS-sensor av VParts(https://vpa[…]

Skillnad MY22 / MY23?

Hej, Jag kollar på V90CC MY22 och 23. Det […]