Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#743767
Rebban skrev: Det var inte Volvo utan handlaren. Självklart kan jag göra det, men han ringde för att jag inte skulle inhandla delar och lägga ner tid. Alla är inte elaka eller vill en dålig
Ja, det var härligt att läsa att de hört av sig. Bra service får man säga. Väntar spänt på att få höra om de löst problemet, för då blir det till att be min åf att fixa det också.
#744323
Har en sony experia S och det funkade utan problem tills förra servicen nu så kopplar den upp blåtanden och efter 10 15 sek så bryter det, däremot inte med min gamla X10.
#744586
Viktigt ang moddning!!!

Har nu efter ett par veckor utan strul med blåtanden efter moddning helt plötsligt fått tillbaka problemet.
Igår var störningarna lika illa som innan moddning. Till saken är att jag kvällen innan startade om luren vilket jag inte gör speciellt ofta, så jag vet inte om detta har med störningarna att göra.
Lite konstigt är det då det funkat klockrent fram till igår :shock:
Kan kanske vara läget på hållaren i förhållande till skärmen som inverkar, kanske har råkat ändra läge på den vid städ/tvätt invändigt.

Bilen ska in på service 25:e så hoppas de uppgraderar mjukvaran så får vi se om det hjälper.

Så hoppas inte alltför många köpt material och påbörjat detta då det inte verkar hjälpa fullt ut.
#745266
Igår ringde ni min ÅF, verkstaden har fått ok från Volvo att byta hela enheten och testa en ny uppgradering/hårdvara (uppfattade inte riktigt vilken del som var omgjord), bokade i slutet på denna månad.

Mer info kommer när bytet skett och vad som gjorts och framför allt om det fungerade.

fortsättning följer
#745688
Hej

Fick min XC70 MY13 levererad igår. Byggd nu v13-14

Har tills nu haft 7 telefonsamtal i bilen. Tre uppringande och fyra mottagna. Inga problem alls åt något håll "so far". Perfekt ljud och mottagning för bägge parter.

Har en iPhone 4S i en aktiv Brodithållare monterad vid ventilationen framför Sensus-skärmen. GPS:en (TomTom GO 825) sitter till vä om ratten vid A-stolpen. Inga störningar där heller. Har dragit kablaget (både till iPhone oc GPS) in bakom panelen med konstant ström på för laddning och för att slippa lösa cigkablar.

Frågade ÅF igår om han kände till ev. problem men han sa att det hade han ldrig hört någon klaga över. De är dem som dragit kablage och monterat också. (BraBil Uppands Väsby).

Vill absolut inte förringa de bekymmer som Ni och andra har. Men kanske den senaste mjukvaran är stabilare, jag vet inte. Måste väl köra ett tag med lite fler samtal och uppkopplingar innan jag säkert kan säga att jag inte har bekymmer jag med.

PS Streaming från Spotify och iTunes funkar också kanon.

Hälsn. Uffe
#745989
Har också 4s , senaste versionen. Fick bilen 8 feb och kört 1200 mil och den är helt slumpmässig vid urkopplande . Ibland hackar den inte , kanske 1/40 samtal. Åker mycket bil och använder navigon och pratar mycket samt spotify mellan samtalen. Musik funkar bra, bara att den kopplar ner då och då, men samtalen är bedrövlig. Men bytet är bokad 29 april :)
#761736
Mjukvaruuppdatering sedan så funkar det...
Fick den på Goodwill av min ÅF I Kristinehamn :D
#1088864
Ursäkta att jag bumpar en så pass gammal tråd men detta är ju bedrövligt! Jag har precis köpt en v70 my13 som har exakt samma problem! Jag har ett broditfäste både för en nexus 6p och en iPad air som båda visar dessa störningar.
Har volvo verkligen inte kommit på någon lösning än? Bilen ska vara uppdaterad till senaste mjukvaran enligt servicepapprena.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
20.000 mila service XC70

Tror att bilen har gått ganska snäll[…]

Malmström: menar du att den troliga boven &a[…]

Byta hjullager xc70 -10

Bytte båda framhjulslagerna på min XC7[…]

NIvomat byte, passar?

Och det var inte sant, för när man drar […]