Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1088884
apersson850 skrev:Mjukvaran för infotainment är så stor, att nedladdningstiden är för lång för att de ska göra det vid vanlig service. Vad har du för Bluetoothprogramvaruversion? Den går att läsa av i bilen i ett par olika menyer.
Återkommer med denna info imorgon!
#1089240
apersson850 skrev:Mjukvaran för infotainment är så stor, att nedladdningstiden är för lång för att de ska göra det vid vanlig service. Vad har du för Bluetoothprogramvaruversion? Den går att läsa av i bilen i ett par olika menyer.
Kollade idag, jag har version 5.00.17S
apersson850 skrev:Efter installationen av stöd för uppdatering av kartorna via USB, inte bara via DVD, hoppade min Bluetoothversion upp till 5.00.90C. Tidigare var den 4.17.nånting.
Samtidigt hoppade navigatormjukvaruversionen (inte kartan, alltså, utan programvaran) från 0903 till 1100.
Okej, spännande! Jag har tidigare tänkt att göra denna uppdatering, kanske värt att betala för att lösa två problem på en gång.
Har du haft samma problem som jag med blåtanden? Ifall så, löste denna uppdatering detta för dig?
#1089246
Nej, sådana problem har jag inte haft. Men jag brukar ha telefonen ur vägen, liggande i facket i mittkonsollen så den kan få lite mat från USB-uttaget där. Den manövreras ju ändå via Sensus, så jag behöver inte komma åt den.
Däremot har jag ibland haft egenheten att bilen kopplat upp telefonen vid start, men vid första samtalet har ljudet kommit i telefonen istället för i handsfreesystemet. Då blir jag tvungen att lyfta locket och trycka på "Bluetooth" på telefonen. Efter uppdateringen har detta ännu inte hänt, men det hände ju inte varje gång tidigare heller, så om det bevisar nåt än vet jag inte riktigt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Ytterbelysning i backspegel

Turetupp=Rolle? Titta på sid 97 i ägarm[…]

Har noterat en extremt hög soppaförbrukn[…]

Startproblem varm motor S70

Bränslefilter och relä bytt. Inte n&arin[…]

Men detta är konstigt. Bilen startar och d&ou[…]