Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#741149
Även jag har exakt samma problem. Hade inga problem innan jag köpte min brodithållare som sitter framför luftutblåsen i mitten. Nu hackar ljudet vid samtal och navigation för mig, men de jag pratar med hör mig utmärkt.

Jag har en xc70 my12 som levererades i augusti 2011.

Jag ska klaga hos verkstaden så att de förstår att fler har problemet.
#741217
Nu finns modden under tips och trix oxå!

Ett annat tips när du jobbar med kolfiber är att våtslipa klipp/såg-ytorna så att de blir mjuka och fina. Det är inte skönt att få stickor av detta material :wink:
#743207
Hade ju tänkt modda min telefonhållare också men hann inte... Fick en ny telefon Samsung Note II av jobbet(Hade SE Experia)
Alla problem borta! Bättre ljud än nånsin tidigare. Trots Brodit hållare framför luftblåset och ny blåtandsversion.
Det är tydligen ändå beroende av vilken telefon man har 8) Verkar vara ett känsligt system om det är så stora skillnader mellan olika lurar..
Note II har en antenn på insidan baksideskalet som ansluts till telefonen med två kontaktstift när baksidan sätts fast. Kanske bättre antenn!?
Jaja var tvungen berätta ändå
#743530
Var hos min handlare för ett par dagar sedan och berättade om hur man kan modda. Igår ringde en representant från handlaren och bad mig inte att testa det ännu då de haft dialog med Volvo PV under veckan. De har tydligen haft x antal möten om detta och bett handlarna att tala om för kunderna att avvakta då de jobabr på det. Detta är ett bekräftat problem som Volvo vill lösa och enligt handlaren så kan det släppas en ny version redan nästa vecka.
Hur som helst skulle han återkomma nästa vecka med status och hur de ska lösas.

Mer info kommer...
#743605
Droopy skrev:Nu är det väl pga störningar nära/runt displayen som blåtanden flippar ur som jag fattat det, så jag kan inte se hur en ny mjukvara ska lösa problemet, men det kanske det kan.
Problemet fanns inte innan uppgradering till 5.00.17u. Troligen så har uppgraderingen gjort något iaf. Hur som helst så ska de komma med en lösning, sen om det löset problemet det vet gudarna..
#743630
Hallå Hallå
Hur kan volvo ha synpunkter på vad du eller jag fixar i bilen? har dom inte förmågan, kompetensen och staken, så har du och jag den!!!
Citat från ovan:"Var hos min handlare för ett par dagar sedan och berättade om hur man kan modda. Igår ringde en representant från handlaren och bad mig inte att testa det ännu då de haft dialog med Volvo PV under veckan. De har tydligen haft x antal möten om detta och bett handlarna att tala om för kunderna att avvakta då de jobabr på det."

P-O
#743645
poan skrev:Hallå Hallå
Hur kan volvo ha synpunkter på vad du eller jag fixar i bilen? har dom inte förmågan, kompetensen och staken, så har du och jag den!!!
Citat från ovan:"Var hos min handlare för ett par dagar sedan och berättade om hur man kan modda. Igår ringde en representant från handlaren och bad mig inte att testa det ännu då de haft dialog med Volvo PV under veckan. De har tydligen haft x antal möten om detta och bett handlarna att tala om för kunderna att avvakta då de jobabr på det."

P-O
Det var inte Volvo utan handlaren. Självklart kan jag göra det, men han ringde för att jag inte skulle inhandla delar och lägga ner tid. Alla är inte elaka eller vill en dålig. Bilia i Uppsala har verkligen haft bra service och alltid hjälpt till, så för mig att få denna samtal från de är för mig att de tar sin tid att ringa och informera mig om läger som de lovat samt bespara mig tid om jag kan vänta tills nästa vecka för en ev uppgradering så jag inte lägger ner perngar på moddningen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Ta ner innertaket

Nån som vet hur man tar ner innertaket p&ari[…]

Bytt tändningslås på S70 1998

Är nya nyckeln för närma den inkopp[…]

Dåliga bromsar?

Nä långt ner tar dom inte, ja blir lite[…]

Ah så det är olika styrenheter fö[…]