Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#740378
Har oxå störningar (hackningar) på blåtanden under samtal ej vid streamning av spotify el dylikt. Noterade att om jag sätter handen mellan telefon (monterad framför skärmen i brodit-hållare) försvinner störningarna direkt.
Ska prova att klippa ut en bit kolfiberplatta mellan skärm och lur och se om detta hjälper, räcker inte det så tar jag lite echosorb (används för att släcka ut reflektioner i RF-sammanhang). Återkommer med resultatet!
#740408
Gameburg skrev:Har oxå störningar (hackningar) på blåtanden under samtal ej vid streamning av spotify el dylikt. Noterade att om jag sätter handen mellan telefon (monterad framför skärmen i brodit-hållare) försvinner störningarna direkt.
Ska prova att klippa ut en bit kolfiberplatta mellan skärm och lur och se om detta hjälper, räcker inte det så tar jag lite echosorb (används för att släcka ut reflektioner i RF-sammanhang). Återkommer med resultatet!

Nu blev jag rejält nyfiken !.
Återrapportera gärna om dina resultat !.
#740424
Jag förstår problemet men endå inte, är det inte bara att sätta telefonen någon annanstans, vänster sida om ratten, lägga den i facket mellan stolarna, i fickan el var som helst utom just framför skärmen? Ni ringer väl iaf med bilens vred antar jag el?

Själv brukar jag ha telefonen mellan benen el slängd på passagerarstolen, jag gör ju iaf allt med bilens rattar osv.
#740432
Jag har inte problemet som skrivs om här, men skulle inte vilja ha mobilen på något annat ställe då jag använder Waze som navigator i mobilen, plus att jag har en aktiv hållare så den laddar så fort jag sätter den i hållaren. Många här använder nog mobilen som navigator när de kör och vill inte ha den i fickan eller på sätet bredvid.

Mellan benen får jag inte ha den (varken för sambon eller för mamma...) Dom tror jag ska bli steril eller nått. :lol: Så för säkerhets skull skippar jag det.
#740438
I facket mellan stolarna funkar inte för mig i alla fall. Haft största störningarna där faktiskt.
Fast jag märker det inte själv. Det är den jag pratar med som får ett massivt brusande/hackande oljud i örat.

Är egentligen inte rädd för mobilstrålning men skulle nog inte göra till vana att lägga den under scrotum.
Dels för att mottagningen troligen inte blir bättre därunder och dels för att jag ändå är lite rädd om nötterna... :???:
#740473
joel80 skrev:Jag har inte problemet som skrivs om här, men skulle inte vilja ha mobilen på något annat ställe då jag använder Waze som navigator i mobilen, plus att jag har en aktiv hållare så den laddar så fort jag sätter den i hållaren. Många här använder nog mobilen som navigator när de kör och vill inte ha den i fickan eller på sätet bredvid.

Mellan benen får jag inte ha den (varken för sambon eller för mamma...) Dom tror jag ska bli steril eller nått. :lol: Så för säkerhets skull skippar jag det.
nä, används den som nav bör den ju såklart vara i ögonhöjd, trodde det gällde tel och spotify i först hand.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Lyktorna: Jag vet inte hur stort bekymret ä[…]

Xanthopteryx Riktigt bra jobbat! Detta kan bli r&a[…]

En uppdatering: Jag åkte ut till bilfirma[…]