Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#737441
Undrar hur ni vill eran ÅF skall göra för åtg när Volvo(tillverkaren) säger att det inte fungerar när telefonen är för nära IAM/displayen

Man kan byta allt men faktum kvarstår blåtanden fungerar inte nära IAM
3 försök/inlämningar för detta hjälper troligen inte då Volvo säger att det är/skall vara på detta sätt

Denna funktion/tillbehör fungerar inte på detta sätt mao inget fel på komponenten så det fint kallas produkt enlig standard
utan en tillverknings "miss" inte ett fel på produkten

Har full förståelse för era åsikter tycker själv att det skall bara fungera Men faktum kvarstår inget verkstaden kan lösa hur mycket man än vill
1.Vänd er till volvos tillverkarens Support/helpdesk eller vad dom nu kallar det
2.Alternativt kontakta eran ÅF där ni köpte bilen vänd er till eran säljare och be att få prata med kundrelations ansvarig så han kan lyfta frågan mot Volvo
3. Har ni en bra dialog med verkstaden be dom lägga en rapport till Volvo om kund miss nöjdhet pga att det är så här

Så får man hoppas att dom tar till sig problemet och löser detta
Under har skett förr så varför inte med detta"problem"
är ju samma sak med B20s monster tråd om Haldex 5 inget fel på sakerna utan den är konstruerad på detta sätt


//Goose
#737470
gooose skrev:Undrar hur ni vill eran ÅF skall göra för åtg när Volvo(tillverkaren) säger att det inte fungerar när telefonen är för nära IAM/displayen

Man kan byta allt men faktum kvarstår blåtanden fungerar inte nära IAM
3 försök/inlämningar för detta hjälper troligen inte då Volvo säger att det är/skall vara på detta sätt

Denna funktion/tillbehör fungerar inte på detta sätt mao inget fel på komponenten så det fint kallas produkt enlig standard
utan en tillverknings "miss" inte ett fel på produkten

Har full förståelse för era åsikter tycker själv att det skall bara fungera Men faktum kvarstår inget verkstaden kan lösa hur mycket man än vill
1.Vänd er till volvos tillverkarens Support/helpdesk eller vad dom nu kallar det
2.Alternativt kontakta eran ÅF där ni köpte bilen vänd er till eran säljare och be att få prata med kundrelations ansvarig så han kan lyfta frågan mot Volvo
3. Har ni en bra dialog med verkstaden be dom lägga en rapport till Volvo om kund miss nöjdhet pga att det är så här

Så får man hoppas att dom tar till sig problemet och löser detta
Under har skett förr så varför inte med detta"problem"
är ju samma sak med B20s monster tråd om Haldex 5 inget fel på sakerna utan den är konstruerad på detta sätt


//Goose
Nja, det är inte riktigt samma sak. Bilarna säljs med Haldex 5. Vem som helst kan innan köp ta reda på hur det systemet funkar. Köper man en bil av ny årsmodell som ännu inte finns så är det ju svårt att testa om mobilplaceringen är avgjörande för hur blåtanden funkar.
#737475
corzair skrev:Jag upptäckte detta hackande ljud först när jag bytte från iphone 4 till 5an, någon som har samma erfarenhet?
Jag har en äldre bil (MY10), och jag har ej Iphone. Dock har jag samma symptom på en av mina telefoner.

Alla telefoner jag använt har fungerat utmärkt fram till att jag synkade en Samsung Ace2. I denna hackade ljudet när den var uppkopplad på det sätt som beskrivs i tråden. Jag kontaktade Samsung, ingen lösning, jag uppdaterade telefonen, ingen lösning etc etc. tills jag en dag stängde av Wifi i telefonen och hackandet upphörde, jag hade fram tills dess alla uppkopplingar aktiverade (mobilt nätverk, blåtand och wifi). Synnerligen irriterande men det fungerar, och i mitt fall är det telefonrelaterat och det verkar som om telefonens scanning av wifinätverk stör blåtandsuppkopplingen.
#737476
gooose skrev:Undrar hur ni vill eran ÅF skall göra för åtg när Volvo(tillverkaren) säger att det inte fungerar när telefonen är för nära IAM/displayen

Man kan byta allt men faktum kvarstår blåtanden fungerar inte nära IAM
3 försök/inlämningar för detta hjälper troligen inte då Volvo säger att det är/skall vara på detta sätt

Denna funktion/tillbehör fungerar inte på detta sätt mao inget fel på komponenten så det fint kallas produkt enlig standard
utan en tillverknings "miss" inte ett fel på produkten

Har full förståelse för era åsikter tycker själv att det skall bara fungera Men faktum kvarstår inget verkstaden kan lösa hur mycket man än vill
1.Vänd er till volvos tillverkarens Support/helpdesk eller vad dom nu kallar det
2.Alternativt kontakta eran ÅF där ni köpte bilen vänd er till eran säljare och be att få prata med kundrelations ansvarig så han kan lyfta frågan mot Volvo
3. Har ni en bra dialog med verkstaden be dom lägga en rapport till Volvo om kund miss nöjdhet pga att det är så här

Så får man hoppas att dom tar till sig problemet och löser detta
Under har skett förr så varför inte med detta"problem"
är ju samma sak med B20s monster tråd om Haldex 5 inget fel på sakerna utan den är konstruerad på detta sätt


//Goose
Jag har fått all hjälp man kan förväntas av en ÅF, toppen service och inte mycket mer de kan göra annat än att göra min röst hörd i detta fall.
Har dessuto skickat mail till deras support om detta som svar på din fråga.
Sen är väl inte poängen med Blåtand att den ska ligga i baksätet för att fungera tillfredställande. Just nu fungerar den inte alls som den är tänkt. Att den inte ska vara nära IAM säger jag ok till men när det inte ens kan det vid armstödet så är det uselt.

Men vi får hoppas på att de jobbar på en uppdatering eller liknande, vill gärna att den fungerar då denna tillbehör är viktig för mig. Sittar många mil bakom ratten och Blåtand var en mycket viktig faktor att den skulle fungera problemfritt.

Jag har iPhone 4s, frugan har iPhone 5 och min vän har en Samsung S3 och det är samma fel i samtliga. Spelar nog ingen roll vad du har för telefon, jag ville bara utesluta att min blåtand var defekt och verkstadskillen testade med sin och fick samma problem.

Det som är märkligt är att jag har haft lånebilar årsmodell 2012 samt 2013 (V70/xc/70) och INTE haft problemet med blåtand, då känns det som att det kan funka med uppgradering eller byte. De kanske har en annan mjukvara eller kretskort, inte vet jag...
#737478
164E skrev:
corzair skrev:Jag upptäckte detta hackande ljud först när jag bytte från iphone 4 till 5an, någon som har samma erfarenhet?
Jag har en äldre bil (MY10), och jag har ej Iphone. Dock har jag samma symptom på en av mina telefoner.

Alla telefoner jag använt har fungerat utmärkt fram till att jag synkade en Samsung Ace2. I denna hackade ljudet när den var uppkopplad på det sätt som beskrivs i tråden. Jag kontaktade Samsung, ingen lösning, jag uppdaterade telefonen, ingen lösning etc etc. tills jag en dag stängde av Wifi i telefonen och hackandet upphörde, jag hade fram tills dess alla uppkopplingar aktiverade (mobilt nätverk, blåtand och wifi). Synnerligen irriterande men det fungerar, och i mitt fall är det telefonrelaterat och det verkar som om telefonens scanning av wifinätverk stör blåtandsuppkopplingen.

Ska ta och testa att stänga av WIFI om de stör ut varandra..
#737484
Ja, det där med WiFi fick mig att fundera också. Undrar om det kan vara så att jag hade det tillslaget när jag hade problem? Min telefon är ju en Ericsson Xperia med Android, så den har inget gemensamt med iPhonar annars. Eftersom det fungerar ibland kan det ju vara problemet.
#737536
apersson850 skrev:Ja, det där med WiFi fick mig att fundera också. Undrar om det kan vara så att jag hade det tillslaget när jag hade problem? Min telefon är ju en Ericsson Xperia med Android, så den har inget gemensamt med iPhonar annars. Eftersom det fungerar ibland kan det ju vara problemet.
Ja... Bluetooth och WLAN (IEEE802.11b/g) använder sig av samma frekvens och kan därför ge störningar.
#737652
Jag tror faktiskt det blir svårt att få till stånd ett bilbyte pga detta men vore intressant att få det prövat. Det är ju tämligen vanligt att man använder kringutrustning och Volvo levererar ju bilen med hf för att man ska kunna använda externa grejer.../PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Idag har jag gjort färdigt mitt lilla projekt[…]

Stoppklack till handbroms

Jag har köpt "allt" till nya bakbro[…]

Originalbas till V70

Har satt i originalbasen i V70:in och kopplat in a[…]

Du får alltså felkod 1-1-3 en stund ef[…]