Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crille1
#595400
Hej !

Ny tjänstebil beställd, en T4F r design med RTI,RSE,HP med dvd. Körde på svartmetallic då biltvätt är en hobby :D
Pris före rabatt 355.00, 320.00 netto. Lev. i V:6-7 enligt säljaren. Enligt säljaren var T4F motorn på väg att ta slut för
my12 ?? Någon som känner till mer om detta ?

mvh CT
av MattiasD
#595418
Alltid kul att höra fler som väljer annan motor än diesel - och då särskillt välja flexifuelvarianten :) Jag väntar själv spänt på en V60 T4F.

Hur kan en motor ta slut? Säljer Volvo fler T4F än vad de räknat med? Mycket roligt i så fall för enligt motorjournalisterna säljs inga etanolbilar alls. Och motorjournalister har ju alltid rätt...
av pumpnasare
#595423
Fick min igår och kört 72 mil idag kanon nöjd.Det kanske är en Ford motor och dom är ju slut redan vid leveransen
Användarvisningsbild
av StringerBell
#595429
T4(F) är lika het som D3 var för två år sedan...
av crille1
#595444
Valet var enkelt tyckte jag, diesel hade innebärt betydligt mindre utrustning. V70 T4F, T4 är otroligt prisvärd om man tittar runt lite, även jmf med andra märken. Förra bilen var en V50 1.8f så det ska bli intressant att jämföra.

mvh CT
av jpu
#595520
Grattis till en fin bil. Vad jag kunnat utläsa är ägarna av T4:an nöjda med både karaktär och förbrukning.
Användarvisningsbild
av Perra83
#595581
1.8F i en V50 är bland den tråkigaste motor som ja har kört!! Så det kommer att va som natt och dag med nya bilen.
av crille1
#611438
Nu har jag fått bilen levererad. Jättenöjd och imponerad av både RTI och röststyrningen samt hur den integrerar med iphone. Motorn också kanon förutom ett tråkigt motorljud, fast det beror på vad man jämför med, har kört alpina b10 v8 i ett år innan och jämfört med den så låter det mesta tråkigt. Förbrukningen med blandad körning 50% landsväg och 50% stad E85 är hitills 0,9, samma körning med Alpinan ca 1,4 på bensin 98.

CT
av Nilsildur
#611959
Grattis,

Har precis kört 1500 mil i min T4F och jag måste säga att jag blir nöjdare och nöjdare för varje mil. Framförallt med motorns karaktär som jag upplever som oerhört spänstig för en 1,6L snurra, förrutom när man kör släp då...

//N

"lll" Helt säker på att din b[…]

Ska också tillägga att jag hade XC60:n […]

Mjukvara 3.0.3

Jag har valt att inte installera 3.0.3 än. Me[…]

VDASH- cem pin

du skriver att du köpt deras ODB menar du d&a[…]