Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Milla79
#439991
Beställde den 8/8 ett skal till en larmdosa hos Racimex.
Betallde direkt via Dibs Payment och fick ett bekräftelsemail från Racimex där det stod att jag skulle få ett mail när min vara skickats till mig.
På deras hemsida stod det att den fanns i lager så jag tänkte att det tar väl inte så lång tid.

Jag tycker att 3 veckor är väldigt lång tid med tanke på att skalet skulle finnas på lager.

Jag mailade dem, utan att få något svar, har även ringt dem ett antal ggr utan att ngn svarar i telefon.

Är det ngn som har samma erfarenhet av Racimex?
Vad gör jag och vem vänder jag mig till?
Jag har beställt en vara och även betalt den men jag har alltså inte fått den och kommer inte heller i kontakt med företaget på ngt sätt!

Tips tack..
Användarvisningsbild
av ThomasT
#502257
Enligt allabolag: "Konkurs inledd"
Bolaget ägs dock av Westcoast Project & Perform WPP AB.

.
av PTV
#502323
Milla79 skrev:Beställde den 8/8 ett skal till en larmdosa hos Racimex.
Betallde direkt via Dibs Payment och fick ett bekräftelsemail från Racimex där det stod att jag skulle få ett mail när min vara skickats till mig.
På deras hemsida stod det att den fanns i lager så jag tänkte att det tar väl inte så lång tid.

Jag tycker att 3 veckor är väldigt lång tid med tanke på att skalet skulle finnas på lager.

Jag mailade dem, utan att få något svar, har även ringt dem ett antal ggr utan att ngn svarar i telefon.

Är det ngn som har samma erfarenhet av Racimex?
Vad gör jag och vem vänder jag mig till?
Jag har beställt en vara och även betalt den men jag har alltså inte fått den och kommer inte heller i kontakt med företaget på ngt sätt!

Tips tack..
Tyvärr har du blivit blåst på dina pengar.Finns någon tidigare på JagRullar som blev lurad på ca 5000:- via detta bolag vilket förmodligen är betydligt svårare att leva med än ett skal till en larmdosa.Testade att skaffa ett konto på Racimex och det gick fortfarande bra vilket är något egendomligt när de ligger i konkursförhandlingar.Tydligen är Racimex ett dotterbolag till ett större bolag förmodligen i detta fall för att försvåra det hela vid konflikter med lag och ordning.Att man däremot fortfarande uppenbart kan handla via denna nätsida är bortom all rimlig förklaring.

Den dör fort, inte som att den surat ner sig.[…]

För dig som kör mycket korta sträck[…]

Hur avvaktiverar man blockerat låsläge […]

Har ni löst problemet? Annars, har ni spä[…]