Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#641428
Under lördan så vart de lite pill med vänstra halvljus lampan då den slocknar och då man slår till på glaset så tänds den och sen slockna den igen. Fixade de och tänkte nu har jag Fungerande halvljus på båda sidor. Monterade sen en Vparts dekal på bakrutan och de va i princip de som hände under lördagen. Idag så fixade jag mer med halvljuset eftersom de slockna igen :twisted: Fixade det och försökte fixa elantennen. Men då jag tog lös den så va den trasig. Bytte ut den mot en elastiskt jula antenn som funka riktigt bra och uppfyller det den ska göra så jag är nöjd :-)-) Blir nog igen el antenn igen. Med denna så slipper jag att underhålla den. Ja behöv bara montera bort sprötet då ja ska köra den genom tvätten. Kanske ev blir cd växlare men de beror på om jag får tag på någon. Skulle behöva byat stereo då cd spelarn inte funka. Nåra enstaka bilder då.

Fungerande halvljus :))
Bild
Före
Bild
Efter
Bild

Fattas bara jagrullar dekalen nu då :P Men ja vet inte vart ja ska sätta den.
#643174
Har fixat lite med snabbfästet för xljusen på bilen idag. Jag hade tänkt ta lös det och slipa osv osv. Då ja ska börja med det så går en liten bit av torx nyckeln av i torxen så blev tvungen å pilla ut det, Då de var gjort så prova jag igen och känner att huvudena är runda på alla torxar :(. Till måtta på allt så var även en torx avdragen så den satt löst. Hur som helst så måla jag det på plats och det vart färg på fästet och inte på annat :P

Inte så vackert då man öppnar huven :P
Bild
Maskerat ala garage :P Gamla sängkläder och fälg påsar :P
Bild
Grundfärg på.
Bild
Under torktiden på grundfärgen så passa jag på fippla tillbaka gallret vid bogseröglan.
Bild
Fina grejer dehär. Fyllde på styrservo olja.
Bild
Kolla backljusen funka också. Glappt i givaren :(
Bild
Tillbaka till fästet. Grönfärg på :D
Bild
Inge puts här inte.
Bild
Svartfärg på men maskeringen kvar :P
Bild
Resultatet då, Jag är nöjd :-)-) Blev bättre än rostfärgen :P
Bild

De var allt för denna gång.
#645205
Vi fortsätter väl med rosten på den. Men denna gång inte under huven.. nämligen på andra sidan av bilen OCH UNDER BILEN!!

Inte så vacket:P Hade skrapat bort massor med flagor från den med kniv..
Bild
Bild
Bild
Såhär vart då resultatet.
Bild
Mycket flagor?
Bild
Bytte även batteri ifrån biltema skrotet till ett VARTA
Bild

De var de :P
#647140
Så då har man varit ute i solen och garaget och fixat med 850in och lite med benzinlols 740. Märkte igår under regn perioden att de kom in vatten i baksätet på bilen :roll: . Jag förstod nästan direkt att listen som sitter överst på dörren var boven i dramat. I och med att den typ har spruckit av eller vad man nu vill säga. Men det var där vattnet kom in i bilen. Det problemet är ingenting som lite lim kan lösa. Gick snabbt.

Inte konstigt att de kommer in vatten?!
Bild
Lite lim på insidan och under av biten som är av.
Bild
Såhär vart det. Svårt och få det bra när limmet kladdar över allt.
Bild

Bara för att jag har en fin bil som är skitig.
Bild

Är det någon som har erfarenhet av http://www.Lafri.se s Verkstadshandböcker? Har funderat på att beställa en sån till 850in så då klarar man av lite mer mek i garaget.

8)
#650904
Gjorde den obligatoriska vår städningen igår så det är typ en update från igår.

Utgångspunkt fram
Bild
utgångspunkt bak, Verktygen :lol:
Bild
Drog en repa med dammsugaren i taket
Bild
Efter.
Bild
Efter trokning bak och fram gått lös med skinn tvätt också
Bild
Bild
Vart inte så skitigt vattne än då.
Bild
En prydnad från en tuktad 360 fick plats i hatt hyllan
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Om du ringer till en bildemontering så kan d[…]

KLONK

Motorupphängning, du har 5 st totalt. Pga att[…]

Bytte ett hjullager på min v70n. Jag har &ar[…]

Mjukvara 3.0.3

Det tipset ska jag testa, men vi får nog h&a[…]