Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#637278
Har idag hämtat mitt nya åk då audin strejka. De blev faktiskt en av mina drömbilar som jag drömt om sedan man var 6-7 år. Det är en Volvo 850 GLT 97a med 299** på mätaren. Jag är den 4e ägaren på denna bil som rullat större delen av miltalen runt sundsvall. Den har rätt mycket utrustning bland annat följande
*El taklucka
*Farthållare
*ECC Klimat anläggning
*Volvo Guard Alarm II
*SC-805 Med premium Sound system
och lite mer. Utvändigt har den original 16 tums persus samma som Kalle har på sin. Till vinterdäcken är det nå eftermarknad fälgar som duger till att ha på vintern. Har just nu bara 2 st bilder på den så de får duga tills jag får ta mer bilder på den.

Bilden då den är hemma i garaget.
Bild
Bilden i annonsen.
Bild

Lista på vad som ska göras (Fylls på eftersom):
Bak spoiler
Tona bakrutorna
Skärmblinkers


/Diesel :P
Senast redigerad av 41 Dieselsmurfe, redigerad totalt 0 gång.
#637409
Medans morsan tvätta bilen interiört så gav ja mig på den löstagbara dragkroken som i princip hade rostat fast. Krävdes 2 man för att ta lös den. Brorsan komme till undsättning mitt i alltihop så han fick smörja upp den och montera och ta av den några gånger flera gånger så nu funkar den på besikningen om 1 år. Lite bilder på det.

Ser ut att vara smörjd men de är rostlösnings medlet vi hade för att ta lös den.
Bild
Vart kroken ska monteras den va kruttorr. Blire å måla under bilen se ja. Slipa lite å måla.
Bild
Brorsan smörjer med rostlösning och fett :P
Bild
Miltalet efter hemresan och en sväng till coop:P
Bild
Efter att morsan städat :P Fin färg på klädseln kan inte vara vanligt.
Bild

Tack för denna gång :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]