Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av NCR
#163750
thebarbarian skrev:jag hörde att man ska ta en skål med ättika och låter den står under natten i bilen sen dagen efter en tallrik med nymalen kaffe och låter det står över natten....det tar bort det mesta......skall försöka det själv när denna vintern e över.....
Det där provade en gång när en råtta hade byggt bo i en av mina gamla bilar och det luktade råttskit överallt. Slutade med att det luktade råttskitskaffe med ättika. ??:-/
av matzen10
#163788
NCR skrev:Slutade med att det luktade råttskitskaffe med ättika. ??:-/
Hehe...Låter som kaffe i allmänhet, med andra ord.. :mrgreen:

---> Matz (tedrickare)
Användarvisningsbild
av Degnell
#172137
Tar upp en gammal tråd. Precis som Frownlayer sa tidigare i tråden så finns en doftspray från wonderbaum som heter "new car". Var på micro och inhandlade en sådan och en Meguiar's carpet cleaner idag då tidigare ägare till min bil tycks ha varit väldigt pedantisk med allt i bilen bortsett från bagaget där det stank häst/stall. Lite damsugning och sen på med carpetcleanern för o få bort ingrodd smuts och stank, därefter på med doftsprayen. Vet inte om jag kan hålla med om att det är just nybilsdoften, men jag kan säga att skillnaden blev som dag och natt. Nu är det en väldoft man möts av när man öppnar luckan istället för som tidigare då man helst undvek att öppna bagaget :) Den lilla doftflarran innehåller 60ml och går lös på 39 riksdaler, ett fynd enligt min mening :) Finns även i dofterna vanilj, jordgubb och tallbarr. Tror dock att det kan vara klokt att neutralisera eventuella odörer innan och inte försöka "överrösta" dem med doftsprayen.
Bild

Varit förbi verkstan och kollat hjulinst&aum[…]

Hej Alexander! Tack för ditt svar! Eftersom […]

Felsökning AC V70 MY15

Den ska in för felsökning på verks[…]

Dålig temp B230k

Tyvärr blev inge bättre, ännu d&ar[…]