Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Orfeous
#161223
Hej!
Jag har alltid undrat vad bilhandlarna använder för medel eller hur dom gör för att få den där "nybilslukten". Sätter man sig i en bil från -04 så luktar det nybil tycker jag. Kanske inte en såndär splitterny lukt men..

Används några textiltvättar? görs någon rekond?
Någon här som gör sånt här?
av rb55
#161329
Jag var in och tänkta beställa men det gick inte till sverige,
någon som jobbar på en billfirma och kan komma över en flaska?

Jag köper direkt

Skicka ett pm till mig

Johan
Användarvisningsbild
av Orfeous
#161333
rb55 skrev:Jag var in och tänkta beställa men det gick inte till sverige,
någon som jobbar på en billfirma och kan komma över en flaska?

Jag köper direkt

Skicka ett pm till mig

Johan
läs på deras sida så hittar du detta :)

International Shipping Options

* We ship to all US addresses, including military addresses (APO, FPO) and US Territories, as well as all Canadian addresses.
* We do ship to other international destinations. Please Contact Us for shipping quotes outside of the US. All addresses outside of the US48 pay the exact cost of shipping and additional fees as required by law.

* NOTE: When ordering on-line our website applies an average shipping cost for the shipping method you choose. We will adjust the cost before your credit card is charged.
* Please feel free to contact us for a shipping estimate.
* We ship via UPS and USPS Airmail.
* OUTSIDE THE USA -- FREE Shipping is not available outside of the US48. You pay the exact cost of shipping your Air Package. Since exact cost cannot be determined until your order is ready for shipment and shipping cost vary greatly by destination and weight, the charges shown in the table below and on your invoice represent the "Average Cost" of shipping a sample package using the service you select. Your credit card will be charged exact cost of shipping your order. If your cost exceeds the "average" by more than 15% you will be contacted via e-mail to approve the shipping charges.
Användarvisningsbild
av kimmer
#161356
Orfeous skrev:Hej!
Jag har alltid undrat vad bilhandlarna använder för medel eller hur dom gör för att få den där "nybilslukten". Sätter man sig i en bil från -04 så luktar det nybil tycker jag. Kanske inte en såndär splitterny lukt men..

Används några textiltvättar? görs någon rekond?
Någon här som gör sånt här?
Har du mulighet, plus plats :wink: , så kör en vecka med nya däk indenfor i bilen. Detta giver selsamme nybils duft....... lit unormalt men det virker :shock:
Kim
av NCR
#161384
Jag tror jag har provat det mesta i denna väg och en sak är säker, de lukter som sitter i bilen när den är ny får man aldrig tillbaka, hur mycket citron-plast-krom-lukt i vätskeform man än sprayar överallt. Tyvärr.
Användarvisningsbild
av Orfeous
#161388
Näe, de är svårt att rekonstruera materialets lukt då de är nytt. Men jag tycker att man borde kunna fräscha upp både inredning och textilier med något starkt medel? Kanske med någon doft inbyggt.
av matzen10
#161401
Jag tror på det tipset som Frownlayer ger...Ozon används ju av rekondfirmorna. men sen är det svåra iofs att tillsätta rätt doft...hmm....

M V H
---> Matz
av NCR
#161465
matzen10 skrev:Jag tror på det tipset som Frownlayer ger...Ozon används ju av rekondfirmorna. men sen är det svåra iofs att tillsätta rätt doft...hmm....

M V H
---> Matz
Jag har den sprayen alltså, jag kanske inte var tillräckligt tydlig. Enl mitt förmenande så luktar det helt ok alltså, men om man har haft hund eller rökare i bilen så är det väldigt besvärligt att få en fräsch lukt igen.

Om man vill ha tillbaka en del av den fräschör man hade från början skulle jag nog i så fall rekommendera http://www.mrcap.se eller nån som kör en djuprengöring på alla stolar/inredning och dessutom sprutar in Ozon som får verka över natten. Jag gav nämligen upp efter att ha provat allt jag kunde hitta på en av mina förra bilar och lämnade till slut in den till mrcap som fixade lukten. Dock "nybil" vet jag inte om det luktade, men fräscht blev det i alla fall. Bästa 2000:- jag hade lagt tyckte jag då och fick dessutom en klädsel som var impregnerad så inte så mycket smuts kunde fastna (glass, choklad osv).

Jag funderar allvarligt på att lämna in vår nya bil till dem.
Användarvisningsbild
av thebarbarian
#163684
jag hörde att man ska ta en skål med ättika och låter den står under natten i bilen sen dagen efter en tallrik med nymalen kaffe och låter det står över natten....det tar bort det mesta......skall försöka det själv när denna vintern e över.....
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]