Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1553522
Filurar på att börja polera bilen själv. Tänker att det kan löna sig efter första gången och lite skoj att pula med

Eftersom det int existerar ett eluttag i garaget får den vara batteridriven
Som exempel:
Milwaukee Fuel M18 FAP180-0X
Makita DPO600Z

Vet egentligen inget alls om dessa men de verkade spontant bra men där tillkommer tyvärr kostnad för batteri och då finns ju denna som jag antar fungerar för vanlig bruk(?) https://www.autodoc.se/yato/18090790?ut ... T8EALw_wcB

Sen tillkommer trissor och antar att man behöver 2 st?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1553535
Nu vet jag inte vad den är i ursprungsinlägget, men försök att hitta en oscillerande maskin istället för en roterande.
Jag är ingen expert men tycker att en oscillerande är lättare att jobba med.

Typ en i stil med denna: https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... n--014137/
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1553540
Ja det förefaller som att man som glad amatör vill ha en oscillerande. Men ja, en billigare och två batterier kanske är att föredra på något vis
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1553545
På Bilvårdsbutiken finns Flex, som jag nog skulle välja. Dom är dyra, strax under 10000 med laddare och två batterier! Men dom har extrapris på dom ibland. Shinemate är några tusen billigare med två batterier. Även den ska vara en bra maskin. Jag använder Rupes sladdmaskiner men har en liten batterimaskin till svåråtkomliga ställen, en Tokya mini. Den är faktiskt hyfsat bra för pengen.

Deras egna polerrondeller är bra för pengen dom kostar. Polermedel använder jag Rupes och Menzerna.
Jag skulle kunna skriva en hel del om mina erfarenheter av polering, men jag är bara en glad amatör som är självlärd. Det brukar i alla fall se bra ut när jag är klar och jag har aldrig bränt lacken eller kört igenom. Än så länge. :-D

Fråga på om du tror jag kan ge några fler tips. Titta även på Autodudes hemsida.

Du behöver inte ta loss hela motorn för […]

Jag tänker sammanfatta mina problem med avgas[…]

V70 2008 bakluckan låser ej

Kabelstammen går i mitten, tror dom tidigare[…]

Irriterande ojämn blinkers

Nja, det gör de ju, det är bara en fr&ar[…]