Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Linqid
#581324
Personligen tror jag den blir mer aggressiv i sin framtoning. Denna ser ju riktigt mjäkig ut, trots 18" och dubbla pipor. Nä, med tanke på de fina bakdelarna på 60-serien har jag svårt att tänka mig att the real deal blir likt denna illustration.

Den nedre bilden visar ju dock upp en rätt schysst profil, ska sägas.
Användarvisningsbild
av Ante2
#584552
Det finns många illustrationer ute på nätet just nu. Men enligt några inlägg på Automotorsport
så kommer inte bilen att se ut som någon av illustrationerna.
Nån som sitter inne på någon mer information om bilen? Kommer den att premiärvisas i mars 2012?
När släpper Volvo information om bilen? Har för mig att när nya S60 skulle släppas så kom informationen från
Volvo i november/december. Så det borde bli snart.
av kallessida
#586074
Sitter inne på allt ni kan tänkas vara nyfikna på ;)...

Ser den bilen nästan dagligen, sett den i både XC-utförande och R-Design... Kommer den heta V30? Nej, Kommer den inte... Kommer den se ut som på bilden? den släpps i vår så då får ni svaret, men den bilden är den bästa bilden hittills dom kommit med... sen om den är lik eller inte återstår att se... Dock ser den riktiga mer aggressiv ut...
Användarvisningsbild
av Theo
#589148
RE: Ante2
Du skriver om introduktion och säljstart. Du måste då komma ihåg att S60 var en "ny" modell. Gamla S60 lades ner långt innan man började sälja den "nya".
Så är det inte med den nya (vad den nu heter) mindre Volvon. Den ersätter en bil som fortfarande säljs. Skall (enligt media) presenteras våren 2012 och produktionen som modell V starta i juli 2012 och som XC november 2012. Vi får väl se om det stämmer.

RE: kallesida
Du påstår att du sett originalet och att teckningen från AutoExpress "är den bästa bilden hittills". Tyska AutoBild hade också en teckning. Den kan du se här:
http://www.autobild.de/artikel/volvo-v3 ... 47407.html
Själv tycker jag bättre om den. Som "Linqid" skriver "mer aggresiv i sin framtoning" Är AE:s gissning mer lik än AB:s?

På bilderna från TV 11/11 ser man att det är tre bilar. Tre olika maskeringar på fronten. Om det är något mer än maskeringen på fronten som skiljer är svårt att avgöra. Kanske "kallesida" vet? Är det exakt samma karossform på alla bilder?
Användarvisningsbild
av hållundan
#589800
Theo skrev:RE: kallesida
Du påstår att du sett originalet och att teckningen från AutoExpress "är den bästa bilden hittills". Tyska AutoBild hade också en teckning. Den kan du se här:
http://www.autobild.de/artikel/volvo-v3 ... 47407.html
Själv tycker jag bättre om den. Som "Linqid" skriver "mer aggresiv i sin framtoning" Är AE:s gissning mer lik än AB:s?
AEs gissning är bättre än AB.

Bilen/arna är riktigt het faktiskt. Ska bli roligt att se hur den tas emot.
av kallessida
#590171
såg 8st kamo-bilar av den bara i söndags, några zebra-färgade och några med kåpor, men även två vanliga så totalt 10st.. så visst ser jag den ofta.. men visst liknar båda tidningarnas bilder, dock den senare som lagts upp nu är fronten kanske rätt lik, förutom de nedre svarta partiet... minns inte om jag sagt det innan men fronten är hämtad, eller designen på fronten är hämtad på Aston Martin..

men blev lite nyfiken på vad "hållundan" kan veta när han säger att den ena är bättre än den andra?
Användarvisningsbild
av V9097
#590251
På autoweek.nl dök det upp några nya bilder på zebravolvosar. http://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,3207184,page=3

Jag gjorde en enkel sökning på regnumren på dessa kamo-bilar på transportstyrelsens hemsida. En bensinare automat och en dieselmanuell visade det sig.

Längd 4522mm
Bredd 1770mm
Tjänstevikt 1450kg
Totalvikt 1850kg

Effekt (bensin) 180hk Ska vi tro att det är T4 från S60/v60/v70/s80?
Effekt (diesel) 170hk. Vad är detta för motor. Trimmad D3 eller något nytt 4-cyl :?:
Användarvisningsbild
av Theo
#590373
hållundan: vad menar du med bilarna?

Från Volvos hemsida:
Längd (S60 och V60) = 4628 mm
Bredd (S60 och V60) = 1865 mm
Längd V50 = 4522 mm
Bredd V50 = 1770 mm

Betyder då att den nya är 106 mm kortare än V60 och exakt lika lång som V50.
Den nya är 95 mm smalare än V60 och och exakt lika bred som V50.
Den nya är alltså på millimetern lika lång och bred som V50 (märkligt).

Några intressanta jämförelser yttermått:
Audi A3 3d längd 4238mm bredd 1765mm
Audi A3 Sportback 5d längd 4292mm och bredd 1765mm
Golf 3d 5d längd 4213mm bredd 1786mm
Golf Variant längd 4534mm bredd 1786mm
BMW 1-serie 3d längd 4239mm bredd 1748mm
BMW 1-serie 5d Sport Tourer längd 4324mm bredd 1765mm

När man tittar på bilderna ser Volvon ut som en kombikupe (kombisedan). Det går en hylla från baksätet fram till bakrutan. Så brukar inte Volvos kombibilar se ut.
kallesida: Var bor du? Kan du inte ta med dig kameran när du går ut?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Polestar 2 begagnad våren 24

Är själv intresserad av en Polestar 2:a […]

Går i funderingar kring att köpa en ny […]

Antenn på sidoruta hb

Läste att vänster är FM och hö[…]

Inpassning

Nu kanske det kom bild. 20240604_143144~2.JPG B[…]