Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _lucifer_
#262553
Me like! :)
Någon mer än jag som får lite Mazerati-vibbar av bakändan?
På den tiden innan dom började följa amerikanska regler och gjorde om baklyktorna för att få sälja på deras marknad.
av riha
#277406
Ingen som ställt sig frågan eller tanken om vad som skulle hända med allt det Orrefors glaset i ilen vid en eventuell krock. Splitter som flygger o skär sönder passagernarna.

Nu har det ju sagts att det endast är koncept och inte kommer komma i produktionsfärdig bil, men varför ens visa en sådan grej i ett bilmärke som lever för säkerheten?!!
Användarvisningsbild
av Barkbiten
#277500
riha skrev:Ingen som ställt sig frågan eller tanken om vad som skulle hända med allt det Orrefors glaset i ilen vid en eventuell krock. Splitter som flygger o skär sönder passagernarna.

Nu har det ju sagts att det endast är koncept och inte kommer komma i produktionsfärdig bil, men varför ens visa en sådan grej i ett bilmärke som lever för säkerheten?!!
Jag är inte någon expert på området, men vad jag förstått så är det skillnad på glas och glas. Det glas man sätter in i bilar har en helt annan konstruktion en glaset som sitter i tex fönsterrutor på villan. Sök på "härdat glas" eller "laminerat glas". Det bildas alltså inget "splitter som flyger o skär sönder passagerarna".
av volvo944gl
#299732
Dom nya bilarna från volvo ser mer ut som fordar tycker jag
Användarvisningsbild
av crumpets
#303842
Nu har jag iofs bara skummat igenom tråden, men inte fan ser den där grillen bra ut ändå?
Resten av bilen är ju riktigt grym, och så kommer grillen där och får den att se ut som en peugeot... Hoppas det kommer nån lite tuffare variant av den.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#305799
Kanske får framtida Volvos annan design, Steve har slutat nu är det Horbury som "regerar"
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]

Amerikanskt som i Tesla kanske? :-) Ska man k&ou[…]

Det är en termistor. Alltså ett motst&a[…]

Dålig värme i kupén

"Ingen skall frysa i en Volvo" - ber&oum[…]