...

Moderator: Moderatorer

av Andis
#918875
SvenB skrev:
Andis skrev:Ska bli spännande och se hur länge det dröjer tills även släkts lysen fram införs dagtid. I detta EU anpassade Sverige borde det väll ske snart.
Jag hoppas du är ironisk. Om inte så kan jag upplysa :D dig om att det bara är ett par år sedan att man införde lag på belysning fram inom hela EU. :wink:
Klart jag är ironisk.

Men där ser man har helt för mig dom körde med släkt i spanien och tyskland så sent som förra året. Var nyss på mallorca men tänkte inte på hur det var. Samma tyskland har helt för mig vi körde släkt dagtid där förra året. Har ju till och med stält om instälningen på volvo för att kunna köra släkt i tyskland.

Ska kolla i tyskland mot slutet av vecka om dom kör med släkt dagtid där nu eller hur dom gör.
Användarvisningsbild
av SvenB
#918907
Om jag uppfattat det rätt så är det bara bilar inköpta efter DRL lagens införande som måste ha belysning fram dagtid i övriga Europa. Sverige är nog det enda land som kräver belysning dagtid på samtliga bilar.
#919051
Varenda dag möter jag en nyare Honda Kivik med DRL i fronten och fullständigt mörklagd i baken. Den är mörkgrå och i princip osynlig bakifrån i gryningen, som idag när det var hyfsat mörkt vid 08:30-tiden. Och det blir ju inte ljusare på morgonen. Varenda dag möter jag den idioten.
#919200
Jo, man får ägaruppgifter direkt där istället för att skicka det där SMSet för 3kr för att få det. :)
Användarvisningsbild
av Perc
#919354
andy78 skrev:Det är idiotiskt att ha en funktion där det tänds automatiskt fram men inte bak det innebär att en del förare aldrig tänder bakljusen.
Det är dessa förare som är idioterna i första hand, inte biltillverkarna.
SvenB skrev:Sverige är nog det enda land som kräver belysning dagtid på samtliga bilar.
Finland också.
Användarvisningsbild
av PaNi
#920326
andy78 skrev:Fler moderna bilar har så vad är grejen är automatljus inte standard?
Precis. Det är inte lagkrav med automatik, vilket leder till att en del glömmer att tända bakljuset i mörkret. Det var helt enkelt bättre förr.
#920366
PaNi skrev:
andy78 skrev:Fler moderna bilar har så vad är grejen är automatljus inte standard?
Precis. Det är inte lagkrav med automatik, vilket leder till att en del glömmer att tända bakljuset i mörkret. Det var helt enkelt bättre förr.
Det fanns ingen lag på att bilar skulle ha halvljusautomatik heller före DRL lagen, ändå hade de flesta det. Så vad var bättre förr? För det räcker inte med att tända bakljuset i mörker, halvljuset måste tändas också.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]

Volvocarsretail har nya V90 Cross Country B5 bensi[…]