NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilgalen
#157217
jensam skrev:Verkar som det beror ganska mycket på VAR man servar bilen. I storsta'n verkar det vara dyrare...
Så är det absolut! I storstaden är det större andel människor som inte vill, kan eller har möjlighet att serva bilen själv. Dessutom så är allt så mycket krångligare i storstäder med köer och liknande varför man inte heller har tid, lust att åka till andra sidan stan för att få det billigare.
av Christian_m
#157228
jensam skrev:Själv har jag ringt runt till några olika Volvoverkstäder i Sthlms-området, men inte kunnat komma undan så mycket billigare... Det går att få det lite billigare, men då blir det långt för mig att åka. Den jag servar hos nu ligger på gångavstånd hemifrån.

Verkar som det beror ganska mycket på VAR man servar bilen. I storsta'n verkar det vara dyrare...
Som jag skrivit tidigare i tråden skiljer det 1000 kr mellan Arlandastad och Solna på en 6000-milaservice, en resa på max 25 minuter. Fast du håller kanske till söder om stan?
av jensam
#157253
Japp. Fast får jag bara skjuts så ordnar det sig med det mesta :D
av dali
#157849
Servicen är avklarad och gick på 5027 kr. Vet inte varför det pratades om byte av partikelfilter, enligt serviceboken ska inte det ske förrän vid 10.000 mil.
Användarvisningsbild
av wendtan
#157865
Det där lite mer som en "standard" 6000 mil service på en volvo. Du får sikta på o byta innan 10 000 mil :)
av dali
#157940
Jo, det blev något rimligare pris till slut. Filterbyte var 10.000:e mil kan jag leva med, men det är nog sannolikt att jag byter före ändå ... brukar inte hinna köra så långt med bilarna innan de byts bort ... :)
av jumu01
#158005
Trevligt att det löste sig för dig dali angående om servicen. :)

Däremot återstår ju som för oss alla dieselåkare en större summa som måste erläggas då partikelfiltret skall bytas, tråkigt att inte staten subventionerar detta, då Sverige alltid annars skall gå i brächen då det gäller att rädda jorden med en massa miljöavgifter och skatter. Då borde de väl vara intresserade av att bilarna går så rent som möjligt också. :(
Användarvisningsbild
av wendtan
#158047
jumu01 skrev:Trevligt att det löste sig för dig dali angående om servicen. :)

Däremot återstår ju som för oss alla dieselåkare en större summa som måste erläggas då partikelfiltret skall bytas, tråkigt att inte staten subventionerar detta, då Sverige alltid annars skall gå i brächen då det gäller att rädda jorden med en massa miljöavgifter och skatter. Då borde de väl vara intresserade av att bilarna går så rent som möjligt också. :(
Om din bil är inregistrerad innan årsskriftet så står ju staten för 6000 kr som bilskatten dras emot. Denna kostnad är just för att ersätta den extrakostnad som partikelfilret medbringar.
av air
#158422
[.]
Senast redigerad av 1 air, redigerad totalt 0 gånger.
av jumu01
#158521
Ja det kanske beror på att PSA är ett franskt företag.

Snigelätarna har ju alltid haft konstiga lösningar på biluppbyggnad, vem minns inte spakarna för blinkers och vindrutetorkare som satt tvärtom emot vad andra bilar hadde, el
citroens badrumsvåg till hastighetsmätare. :???:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Serviceavtal

Tvivlar lite på att serviceavtal blir billig[…]

Man slår av och till tändningen nå[…]

Vår E39 525i 2001 är i princip rostfri[…]

Om det går att byta bara regulatorn med gene[…]