Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#675316
Tänkte att det kunde vara roligt med lite bilder på Volvo 300-serien som ni ägt när de var nya eller nästan nya. Fast man kanske inte tror det idag så blänkte lackeringen och motorrummet såg rent ut även på dessa bilar en gång i tiden. Fyll gärna på med bilder på era Volvo 300 i tråden från tiden när de var nya eller nästan nya.

Här är bilder på en av mina f.d. bilar, en Volvo 360 GL 1986.

(Klicka för större bild)
Bild

Bilderna är tagna under 1988. Bilen var röd med grå klädsel. Extra utrustning var varselljus, extraljus, larm, stereo, extra mätare samt extra knappar. Jag köpte bilen begagnad när den var drygt ett år gammal och sålde den i slutet av 1988. Jag har för mig att den då hade gått drygt 5000 mil. Den blev inbytt mot en Volvo 240 GL 88b. Jag kommer ihåg att bilen var välbalanserad och relativt rolig att köra för sin tid. Motorn var fullt tillräcklig för bilen som inte vägde så mycket. Enligt transportstyrelsen har registreringsnumret övertagits av en annan bil och därmed antar jag att min gamla 360 har gått hädan. R.I.P.

Några data om min f.d. bil Volvo 360 GL:
Volvo 360 GL
Motor: B200K
Växellåda: Manuell 5-vxl M 47R
Max effekt: 104 hk / 5700 rpm
Max vridmoment: 157 Nm / 3000 rpm

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]