Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
#455448
Fred skrev:Största problemet meken hade när han försökte få ihop knuten var att få dit alla kulorna på en gång. Det var alltid någon som ramlade ut när nästa skulle i. Jag fick till och med hjälpa till att hålla i de kulor som satt på plats samtidigt som en annan mek fick lyfta korgen med en skruvmejsel medan han försökte pilla i nästa kula. Han lyckades få ihop leden två gånger och då var den stel båda gångerna...jag är nästan säker på att han satte ihop den på samma sätt båda gångerna. Han testade alltså inte olika varianter...

Ja sätter man de vridna kanalerna så dom vrider i samma tintning så blir den tvärstum, man ska göra presis tvärtom hur konstigt det än ser ut, men då är det ännu svårare att få i alla kulor!
Användarvisningsbild
av CarMan
#455451
greeeken skrev:Jag tycker inte alls det är jobbigt och stressande att ha nån som sitter med. I mitt jobb är kunden ofta med o tittar vad man gör. Ni har väll en mun? Använd den, be kunden vänligt men bestämt sätta sig ner och låta er jobba. Det är INTE svårt.

Sen håller jag med. Ingen ide att hänga ut företaget ännu. Dom kanske rättar till problemet. Då kan man ju ge dom ett + i kanten.

Du utgår från dig själv. jag tycker det är respektlöst att inte förstå att det fins folk som har svårt att säga ifrån & att det finns folk som tycker det är svårt (stressigt) när nån tittar på.
Användarvisningsbild
av camaro69
#455612
greeeken skrev:Jag tycker inte alls det är jobbigt och stressande att ha nån som sitter med. I mitt jobb är kunden ofta med o tittar vad man gör. Ni har väll en mun? Använd den, be kunden vänligt men bestämt sätta sig ner och låta er jobba. Det är INTE svårt.

Sen håller jag med. Ingen ide att hänga ut företaget ännu. Dom kanske rättar till problemet. Då kan man ju ge dom ett + i kanten.
Äh. vadå. Kanske rättar till felet? Några klantarsel som gör fel, och sedan "mörkar" det hela ända tills kunden förklarar hur det ska gå till.
Fan Fred har ju dragit ner byxorna på dom.

Greeken, vad ska dom ha plus i kanten för? Att dom inser att dom är ett gäng klåpare.
Det primära är att dom återställer efter sig så att kunden hålls skadelös.

Det ska fan inte delas ut några plus för att folk ska göra sitt arbete korrekt.
Användarvisningsbild
av Bosa
#455650
Verkar vara många som glömmer att det faktiskt är människor det handlar om. Tycker Fred verkar ha en väldigt mänsklig och sund inställning till det hela, att bli skogstokig har man inget för. Fred går helt rätt väg som skaffar sig lite kunskap och inte handlöst springer in och gastar som en tok, nu kan han ta upp detta med verkstaden på ett sakligt men samtidigt hövligt sätt. Mekens svar tidigare i tråden (via mail) verkar dessutom lovande. Snyggt hanterat Fred! :)
av Fred
#455666
Tack Bosa (och alla andra som stöttat mig)!

Slutrapport:

Meken ringde mig igår och berättade att han pratat med sin chef och att de tillsammans kommit fram till att de gjort en miss! Alla pengar jag fick betala för strulet med drivaxeln kommer återbetalas och de bad om ursäkt för det besvär detta inneburit!! :D

Jag sa då att detta var toppenbra kundservice och att det känns väldigt skönt för mig, då jag verkligen tycker att de är en mycket bra verkstad samt att jag gärna ville att han (meken) skulle ta hand om min bil igen om (när) det kommer behövas igen!

Alla kan göra misstag och i det här fallet handlade det om två misstag av två olika mekar. Den första visste antagligen inte att man måste vara väldigt försiktig med drivaxeln när den lossas från navet. Den andre kände till detta men var inte helt insatt i hur drivknuten skulle monteras ihop igen. Deras spontana reaktion var att delen behövdes bytas ut. Det viktiga här är att företaget utan att bråka tar hela kostnaden för dessa två misstag när de blivit upplysta om vad som skett. Mekarna kanske borde ha tagit diskussionen med chefen redan på plats men man får ha förståelse för att det inte är så kul att gå in till chefen och säga att vi har förstört grejer för nästan fyra tusen...speciellt om man inte är 100% säker på att det verkligen var man själv som hade sönder delen.

För mig är det självklart att just samma mek (den erfarna) är den som ska fixa med min bil framöver. Han vet nu att jag inte är den typ av kund som står med mössan i ena handen, plånboken i den andra och bara betalar allt. Han vet också att jag är uppmärksam, insatt och relativt kunnig om min bil. Dessutom vet han att jag inte är typen som rör upp himmel och helvete, utan lugnt resonerar kring saker och ting samtidigt som jag står på mig när jag har rätt.

Slutligen vill jag rekommendera alla (som har möjlighet) att lämna sin bil till "Upplands Motor" i Akalla! De är toppen!! :D

Med vänliga hälsningar och stort tack till alla som svarat i denna tråd!
/Fred
av Sharkbait
#455678
Fred skrev:Tack Bosa (och alla andra som stöttat mig)!

Slutrapport:

Meken ringde mig igår och berättade att han pratat med sin chef och att de tillsammans kommit fram till att de gjort en miss! Alla pengar jag fick betala för strulet med drivaxeln kommer återbetalas och de bad om ursäkt för det besvär detta inneburit!! :D

Jag sa då att detta var toppenbra kundservice och att det känns väldigt skönt för mig, då jag verkligen tycker att de är en mycket bra verkstad samt att jag gärna ville att han (meken) skulle ta hand om min bil igen om (när) det kommer behövas igen!

Slutligen vill jag rekommendera alla (som har möjlighet) att lämna sin bil till "Upplands Motor" i Akalla! De är toppen!! :D

Med vänliga hälsningar och stort tack till alla som svarat i denna tråd!
/Fred

Detta låter nästan för bra för att vara sant!

Härligt att läsa att verkstaden tog på sig sina misstag och bevisar att det finns seriösa verkstäder! All heder till mekanikern och chefen hos Upplands Motor i Akalla!

:-)-)

Det måste känns riktigt skönt för dig Fred!


Mvh
Användarvisningsbild
av CarMan
#455794
PeterR skrev:Och den begagnade, som givertvis e din oxå kan du ju kränga billit till nån behövande :-)-)
//Peter

va då givetvis är din oxå?

om det är en bytes är den ju inte hans & om den som i detta fall är monterad utan kostnad så kan man ju inte kräva att den begagnade är hans.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej! Jo jag har kollat lite mer på det och […]

Den andra givaren som är mer lättillg&au[…]

Val av bromsskivor bak

Du måste köpa de bromsskivor som &aum[…]

Stora kylaren volvo 940

Tänk även på att stora kylaren fin[…]