Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perra1
#317503
Har en v70-07 2.4 som surrar på tomgången men trycker jag ner kopplingen så blir den tyst.
kör jag sedan iväg så klonkar det till när jag lägger in 2,3 och 4 mest på trean! och när man släpper upp kopplingen så låter det klonk precis när den är uppe!
det klonkar inte i koppling om bilen står still utan bara när jag kör....

Feldiagnos???
av perra1
#317762
Kanske skall förtydliga lite.
Jag har inte haft en v70 tidigare så det kanske inte är något fel utan det låter så i alla v70 :!:
om man står på tomgången så låter det lite sving sving tick tack typ men frikopplar jag så försvinner ljudet!
och när jag växlar och kör med typ 3000varv så låter det inte klonk när jag lägger i trean, eller så hör jag inte det.
när jag kör i typ 40 och frikopplar och sedan kopplar upp igen så låter det också klonk.....

ska de vara så eller någon som vet vad det kan vara för fel.......
Användarvisningsbild
av samcan
#319856
Sätter 100 spänn på att det är fel på gummibusningen på främre momentstaget, hade nämligen detta problem ett tag och till slut så forskade jag framm felet; med hjälpp av alla på forumet, deta klonkandet dyker upp när man växlar mellan vexlarna och motorn "gungar" lite mellan växlarna ,


checkitout, HÖR AV DIG SEN !

Det tror jag också. Lagerrensning.

Byta hjullager xc70 -10

Nej inte om du byter lager på bakaxel. Men […]

OM RYSSEN KOMMER

Om du fick den summan i handen, hur skulle du anv[…]

Hej alla. Jag funderar på att köpa dem […]