Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lexus
#290157
När jag växlar hörs ett missljud från bilens undre regioner. Det är något slags klonkande ljud och det hörs oftast när jag växlar ner till tvåan och då jag släpper upp kopplingspedalen. Ibland hörs det även när jag växlar upp men som sagt nästan alltid när jag växlar ner. Någon som vet vad detta är? Bilen har rullat ca 1600 mil.
av Volvista
#290182
later som över eller nedre motorfäste...
Användarvisningsbild
av greeeken
#290192
Själv tycker jag att det låter som det gamla vanliga klonk ljudet . Men på en så pass ny bil borde detta vara åtgärdat?
Hur som helslt om bilen är ny så har du garanti så de bara åka tillbaka med bilen
Användarvisningsbild
av lexus
#290193
greeeken skrev:Själv tycker jag att det låter som det gamla vanliga klonk ljudet . Men på en så pass ny bil borde detta vara åtgärdat?
Hur som helslt om bilen är ny så har du garanti så de bara åka tillbaka med bilen
Vilket är det vanliga klonkljudet? ;) Ringde förresten till Volvoverkstaden som inte hade en aning om vad det kunde vara för fel. Får ta och köra ner till dem.
Användarvisningsbild
av lexus
#291097
finnepower skrev:Kan vara drivaxlarna som låter, dessa limmas på bilia men oljudet kommer tillbaka igen.
Vad är det för skit i dessa drivaxlar då? Biljäveln har rullat 1600 mil och jag tycker det är ganska uselt om inte prylarna håller längre än så. Har inget minne av att min gamla 9000 hade några sådana här missljud annat än när något behövde bytas. Har Volvo särskilt dåliga drivaxlar eller vad beror det på att just deras delar behöver limmas och annat? Handlar det om en konstruktionsmiss eller vad är det frågan om?

Tack för svaren förresten! :)
Stereobyte xc70 01

803 saknar förstärkare utan använde[…]

Olja i kylvattnet?

Kylarvattnet på vår c3 ser inte bra ut[…]

Löjliga priser XC70

250k för en 15 med 22000mil finns det s&ari[…]