Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonas t5
#97214
Hej

Har problem med min låda, har en v70n 00-a automat 13000mil tyckte bilen ryckte till ibland när lådan la i ettan, bytte olja i lådan och efter det FINNS ej 3 ans växel kvar (blir som ett friläge) alla andra växlar går perfekt. Har bytt block 4 locket samt ny program vara i lådan men den vill ej bli bra, åker jag på att bytta lådan?????? :(
av jonas t5
#97215
Glömde skriva att det är en t5a.
Användarvisningsbild
av CarMan
#97227
hur gjordet olja bytet. låter presis som det är detta som utförts på fel sätt!!!
har du skruvat ur den stora plugen på lådans översida så kan du åka o köpa en ny låda.
av jonas t5
#97246
hur menar du ?
av jonas t5
#97248
Bytet är gjort på verkstad men jag såg att det varit på stora pluggen kan det vara pga av detta att den RASAT ??????
Användarvisningsbild
av CarMan
#97258
jonas t5 skrev:Bytet är gjort på verkstad men jag såg att det varit på stora pluggen kan det vara pga av detta att den RASAT ??????
är det gjort på verksta & påfylt via en plugg så får verkstan köpa en ny växellåda åt deg.

dom har lossa 3:ans bromsband, som nu har pajat lådan.

verkstan har gat sig in på något dom inte klarar av. denna låda fyller man på via nivåstickan, presis som på 99% av alla andra automat låder på marknaden.

pratar du om avtappningen så ska det göras via en stor plugg i botten.
samt att oljebytat inkluderar att man vira retur röret sköljer igenom 4-5 liter, utaver dom 2 liter man får ur när man lossar pluggen.
av jonas t5
#97260
Om man tar bort den stora pluggen i toppen vad händer exakt, dom har även fyllt på via den...
av jonas t5
#97263
Vart kan jag ringa på tisdag och få detta bekräfta,t så jag kan ställa på verkstaden
Användarvisningsbild
av CarMan
#97274
jag kan inte beskriva exakt vad som händer i lådan. vet bara att det är vanligt att okunninga tror man fyller på dör & att jag vet lådor som efter detta inte funkar, trots att dom varit flera vändor till växelåds renoverare. det är ny låda / utbytes låda som gäller.

Du kontaktar först o främst den verksta som utfört jobbet. dom har uppenbarligen inte följt tillverkarens anvisningar om hur man byter olja.
Hjälper inte detta kontaktar du din komuns konsumentrådgivare, som du når via komunens växel.
av jonas t5
#97278
Vet du vad den pluggen är till för?
Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]