Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1574546
Har raderat felkoder förut utan bekymmer. Nu när jag kopplar upp så får jag meddelandet "the current language is not supported" och den gör ingen scanning. Provade på farsans V70 2,4 140hk -05 och där funkar allt som vanligt. Har kollat uppdateringar i icarsoft och det finns ingen ny.

Nån som råkat ut för fenomenet?

Mvh
#1574693
Jag har inte märkt av det problemet med min Icarsoft Max och min S60 2.4d-08, vad det nu säger.
#1574807
MackHennrik skrev: fre 29 mar 2024, 19:10 Har raderat felkoder förut utan bekymmer. Nu när jag kopplar upp så får jag meddelandet "the current language is not supported" och den gör ingen scanning. Provade på farsans V70 2,4 140hk -05 och där funkar allt som vanligt. Har kollat uppdateringar i icarsoft och det finns ingen ny.

Nån som råkat ut för fenomenet?

Mvh
Har samma problem, Icarsoft pro visar allt förutom ECU. Nu råkar jag veta att mitt problem ligger någonstans i kabelhärvan eller kontaktstycket till ECUn (ecu har varit demonterad) och det du beskriver blev resultatet efter den blev monterad igen. Bilen startade inte och Icarsoft kunde inte läsa ECU. Rotade runt och ryckte lite i ECUns kablar och vips så hittade Icarsoften ECUn och bilen startade. Nu återstår att hitta exakt vart felet finns, en glappkontakt tenderar komma tillbaka.
#1575129
Det slog mig en sak. Som en skrev tidigare,obd uttag. Jag var ner med plasten under panelen där obd sitter för att smörja en gnisslande kopplingspedal . Den trilskades och var besvärlig att få väck och där kan det ha blivit en touch mot obd uttaget och stammen dit. Får kolla på det
Fläkthelvete

Hej! Har en V60 recharge -24 där jag mä[…]

Lågt däcktryck

Nu har jag fått bytt samma givare i onsdags […]

Har haft exakt samma problem i min xc60 T8. Skall[…]

Hej, Vi har konstaterat att generatorn är d&[…]