Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1550171
har en volvo v40 t4 automat med 200hk och har väldiga problem med den är man ute och kör med den så går den fint men ska man gasa upp så ökar den knappt i hastighet ökar, nästan ingen skillnad om man har full gas eller bara lite gas ökar lika snabbt ändå.
även problem när den ska startas det är precis som den inte orka driva motor och den brukar dö eller iallafall nästan dö.

har kört en felkods läsning och fick fram, ECM-91 torque reduction, ECM-13 MAF SENSOR, ECM-17 FUEL ADAPTION,
hade även felkod ECM-3A INGITION COIL 2, ECM-38 IGNITION COIL 1. men dom har inte dykt upp igen efter jag rensade felkoderna.

läste att många problem kan bero på luftmassemätare. kan det mesta bli fixat om jag byter den?

väldigt tacksam om man kan få hjälp
av marara1
#1550637
Jag har inte så mycket erfarenhet av nyare modellbilar och deras tjusiga dator styrde allt (jag kör en 22 år gammal 940), men jag vet att det inte finns något sådant som ett batteri som är för tomt för att börja med ett hopp, även om det kommer inte att hålla en laddning efteråt.

Om du kan få din bil ansluten till en tillräckligt stark strömkälla (en annan bil skulle vara idealisk), så borde den visa några livstecken och starta om det bara är ett tomt batteri som är problemet. Även om batteriet har haft det, bör bilen fortfarande starta men du kanske märker några udda saker som att strålkastarna flimrar när de är på, och motorn kommer inte att starta om om den är avstängd 10.0.0.0.1 192.168.1.254 .

De mer sofistikerade systemen i din bil kanske inte gillar att bli startad, kanske är det problemet (jag skulle inte veta). Du kan alltid ta ut batteriet och ladda från en batteriladdare i ett vägguttag, eller byta ut det mot ett nytt.

Det första jag skulle försöka är att få den ansluten till en bil, inte ett hopppaket, och försöka starta din från det.
Senast redigerad av 1 marara1, redigerad totalt 0 gånger.
Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]

Volvocarsretail har nya V90 Cross Country B5 bensi[…]