Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
#685048
Hej!

Nu har jag hållit på med bilen i snart 3-4 dagar och under dessa dagar har jag bytt LMM och Främre lambda samt bränslefilter. Jag har inte läst Felkoder de blir ev till veckan då ja får min läsare levererad.

Nu till hur bilen beter sig, Då bilen är kall går den bra och tills den blir varm men då den har varit varm ett tag så börjar Motorlampan att blinka och bilen börjar gå jätte dåligt tillslut börjar den lysa och den går dåligt då också. Den blir orkelös och stannar, Om man har tur går den att få igång men man får gasa och varva 5K varv men den bluddrar och misständer, Vissa gånger går den inte ens att starta då är den död men den vill tända till. Då den har börjat bli kall så startar den som om det inte vore något problem alls. Den bluddrar och går dåligt innan lampan tänds.

Mina teorier om vad de kan vara är
*Bränsle (Tillförsel)
*Täta Spridare
*Tändningen
*EGR ventil?

Snabba svar emottages med ett stort Tack!!!!
Användarvisningsbild
av Hasse53
#685090
Kolla fördelarlock och rotor(som Lucif3r säger). Jag bytte på min V70-97 GLT som var orkeslös och drack bensin. Efter bytet sjönk förbrukningen under 0,8 l/mil på landsväg och fick kraften tillbaka. Fördelarlocket var otroligt smutsigt inuti och bränt mellan kontakterna. Hade jag inte bytt hade nog bilen stannat till slut........
av *pettson*
#685219
Eftersom den surar ned sej direkt så finns det tre alternativ.

1 spridarnas jordkablar är kortslutna till jord.
2 styrdonet är trasigt.
3 tempgivaren är trasig eller kortsluten så styrdonet tror det är fruktansvärt kallt.

Ovan förutsatt att du konstaterat att bilen surar ned sej direkt.
Bakfjädrar.

Det där hade inte jag stressat upp mig ö[…]

Odb/felkådsläsare...

iCarsoft CR Max skall det stå...

Jag kollade lyktorna bak och de såg bra ut a[…]

D4 balansaxlar

Bra fråga, säkert någon hä[…]