Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av meckar Lasse
#460926
hej! finns det någon förutom volvo som säljer kransar-ringar.anideko i danmark har,men finns det på närmare håll?
av oldtimersmc
#461066
kostar ca 300 kr + att du behöver ett djävla bra lim (så det kan vara ett bra alternativ att köpa hela drivknuten på Biltema för ca 700) på volvo och ungefär de samma på mekonomen...
av *pettson*
#461370
meckar Lasse skrev:tack för tipsen,köpte på volvo ,tusen spänn
tusen spänn för vad?... menar en hel knut kostar drygt 700spänn på biltema och dom fungerar utmärkt, då ingår både en ny knut med ny krans och ny damask, samt då fett och låsring samt spännband till att låsa damasken med. :-)-)
av PeterR
#461804
Undrar också, du lägger ner lite möda med en fråga på forumet, får 2st bra tips, o det slutar änndå med att du går till bilia o köper nåt för 1000 spänn. O vi vet inte ens vad du köpt för dom pengarna. :roll:
//Peter
av meckar Lasse
#462026
hej frågan i inlägget gälde abs ringar,det är dom jag köpt på volvo. mina drivknutar är ok,hade nere dom förra året,rengjorde hela knuten samt nya damasker.lite dumt av mig att jag inte bytte ringarna vid detta tillfälle.
av oldtimersmc
#462300
Jag gav 290 kr för en framring till v70 på volvo i Kr-hamn så en loppa då hoppas jag att det var mer än en ring du fick...
Är det något mer du behöver så hör av dig, jag har det mesta men är djävligt dålig på att ta betalt men du verkar ju å andra sidan vara djävligt bra på och betala :D så vi borde funka bra ihop :lol:

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]