Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#675381
Tänkte att det kunde vara roligt med lite bilder på Volvo 700/900/V90/S90 som ni ägt när de var nya eller nästan nya. Fast man kanske inte tror det idag så blänkte lackeringen och motorrummet såg rent ut även på dessa bilar en gång i tiden. Fyll gärna på med bilder på era Volvo 700/900/V90/S90 i tråden från tiden när de var nya eller nästan nya.

Här är bilder på en av mina f.d. bilar, en Volvo 740 GLT 16V -88.

(Klicka för större bild)
Bild

Bilen var hyfsat kvick för sin tid. Motorn var lite mer varvvillig än sina 8-ventilssyskon. Ett typiskt vinande ljud kom från balansremmen för balansaxlarna. Bilen var mörkgrå metallic med beige inredning. Den var extrautrustad med extraljus, dragkrok, CD-spelare, radio/kassetbandspelare, extra förstärkare med 6 högtalare, larm, NMT-telefon, polisscanner, extra knappar. Jag köpte bilen begagnad 1991 vid ca 7000 mil. Jag hade bilen i ca 4 år och sålde den sedan. Enligt transportstyrelsen är min f.d. 740 nu avställd, med drygt 39400 mil på mätaren vid senaste besiktning, och har haft 14 ägare.

Ur transportstyrelsens register:
Fabrikat: VOLVO 744-892 GLT
Färg: MGRÅ
Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1988
Fordonsslagsklass: I
Fordonsstatus: Avställd (2012-03-31)
Antal ägare: 14
I trafik första gången i Sverige: 1988-12-22
Senast godkända besiktning: 2011-04-01
Vägmätarställning, km: 394708
#675539
DieselDoffe skrev:Vilken fin bil du hade Camel! :D
Tack! Jag tycker också den var fin. Hade mycket kul med den. Många resor och utflykter blev det. Ibland med husvagn. För sin tid var det en bra bil på många sätt. Det är många år sedan nu men det känns ännu som igår. Lycka till med din bil, jag har sett din tråd.
#675540
@Tungviktarn: Vilket är är fotot taget på din 87:a? Den ser väldigt fin ut. Kollade regnumret på bilden och den verkar ha gått i pension? Ännu en fin bil har lämnat vägarna...
#676264
Camel skrev:
DieselDoffe skrev:Vilken fin bil du hade Camel! :D
Tack! Jag tycker också den var fin. Hade mycket kul med den. Många resor och utflykter blev det. Ibland med husvagn. För sin tid var det en bra bil på många sätt. Det är många år sedan nu men det känns ännu som igår. Lycka till med din bil, jag har sett din tråd.
Tack ska du ha :) Det är en rolig bil med en trevlig motor, märkbar skillnad jämfört med en 8v. Är riktigt nöjd med min bil, riktigt välskött och går bra! Ha det fint :D

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]